«اهالی خیابان یک طرفه» سومین مستند بلند مهدی باقری امروز به عنوان نخستین فیلم در جشنواره فیلم فجر 94 به نمایش درخواهد آمد.

گروه فیلم و صوت مشرق،  مستند اهالی خیابان یکطرفه درباره زندگی و حضور هشت نفر از اهالی خیابان قوام السلطنه سابق و سی تیر کنونی در این خیابان است. این فیلم که در بخش سینما حقیقت جشنواره سی و چهارم شرکت کرده است ، امروز در ساعت 14:30 به عنوان نخستین فیلم جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

{$sepehr_media_1366668_400_300}
دانلود

یادداشت کارگردان:
کوچه ها و خیابان ها ما را از خانه جدا می کند و به خانه باز می گردانند. در کوچه ها و خیابان های شهر راه رفته ایم، نگاه کرده ایم و شاید عاشق شده ایم. اما نه همه خیابان ها جای قدم زدن هستند و نه همه آنها ما را به فکر فرو می برند. همه خیابان ها را بخاطر نخواهیم آورد و همه آنها را دوست نخواهیم داشت، زیرا که فقط محل گذشتن و عبور کردن هستند. تهران من، دیگر کمتر فضایی دارد برای تامل و تحمل. اما هنوز در کوچه پس کوچه های این شهر نقاطی پیدا می شوند که بتوان نگاهشان کرد و به یاد آورد. درست است که شهر تهران شهری است موقتی و قرارداد این شهر با ما آنست که وقتی گذشتی باید فراموش کنی. درست است که تو را دعوت به آلزایمر می کند و تو را به صرف شيريني فراموشی از درد و زشتی به مهمانی فرا می خواند. اما هنوز مکان ، زمان هايي پیدا می شود که تو را نه فقط به گذشته بلکه به تامل در حال استمراری مان ببرد. اهالی خیابان يکطرفه عده ای انسان هستند که به مکانی که در آن زندگی کرده اند هویت داده اند و نگذاشته اند که تاریخ کلان از روی آنها بگذرد.آنها هنوز فراموش نکرده اند که روزی در گوشه ای از خیابان یکطرفه از کنار هم گذشته اند.

بیوگرافی مستندساز:
مهدی باقری متولد60 از تهران، مستند ساز و تدوینگر است. وی تاکنون هشت مستند همچون شرق اندوه، اهالی خیابان یکطرفه، پیر پسر، پاطوق، ناگهان تو گم شدی، دیوار آخرین بوم نقاش، مرغ سحر و اهمیت عارف بودن ساخته است و موفق به کسب تندیس بهترین پژوهش و بهترین فیلم از نهمین جشن منتقدان سینمای ايران برای فیلم اهالی خیابان يکطرفه، بهترین کارگردانی بخش شهر از جشنواره هشتم سینما حقیقت برای اهالی خیابان یکطرفه، تندیس بهترین مستند از هشتمین جشن منتقدان سینما ایران برای فیلم مستند پیر پسر، تقدیر ویژه هیات داوران بخش ببین الملل جشنواره سینما حقیقت برای فیلم مستند پیر پسر، تندیس بهترین فیلم مستند از جشنواره تجسمی فجر برای مستند ناگهان تو گم شدی، تندیس بهترین فیلم و بهترین پژوهش از جشنواره فیلم کوتاه تهران برای مستند مرغ سحر و بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم شهر برای مستند مرغ سحر شده است.

عوامل این فیلم :
 پژوهش ، طراحی، کارگردانی و تهیه کنندگی: مهدی باقری، فیلمبردار:رضا تیموری، صدابردار: حسن شبان کاره، احمد رضا طايي، تدوین : مهدی باقری، فرحناز شریفی، صداگذاری: مهرشاد ملکوتی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند


برداشت دوم از قضیه اول

«برداشت دوم از قضیه اول» اولین فیلم بلند سینمایی پویان باقرزاده است که تهیه کنندگی آن را خودش برعهده دارد و دومین فیلمی است که امروز ساعت 16:00 در برج میلاد به نمایش در خواهد آمد.

مهران میری، مینا زمان، عاطفه جمالی و پدرام انصاری از بازیگران این فیلم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس