کد خبر 414232
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

بیش از 40 روز از حملات مرگبار عربستان به یمن می گذرد و این کشور روز گذشته اعلام کرد از سه شنبه آینده به مدت 5 روز حملات خود را متوقف خواهد کرد.

به گزارش مشرق- "عادل الجبیر" وزیر خارجه جدید عربستان روزجمعه در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس، پایتخت فرانسه گفت آتش بس در یمن به مدت 5 روز از سه شنبه آینده آغاز می شود که در صورت مؤثر واقع شدن قابل تمدید است.  

در همین حال مسئولان سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش شمار قربانیان حملات هوایی آل سعود به یمن، تعداد کشته شدگان و مجروحان این تهاجم 6 هفته ای را به ترتیب یک هزار و 400 و 6 هزار نفر اعلام کردند.

براساس گزارش تعداد زیادی از ساکنان غیرنظامی شهر عدن در حال فرار برای یافتن اماکن امن و دسترسی به آب آشامیدنی و غذا، هدف حملات جنگنده های سعودی قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند.  

 از سوی دیگر رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل نیز تجاوزات عربستان سعودی علیه مردم یمن را جنایت جنگی توصیف کرد. "کنث روث"، تجاوزات عربستان سعودی علیه یمن را جنایت جنگی شبیه جنایات اسرائیل در تعاملش با شهروندان غیرنظامی به عنوان اهداف مشروع در صورت ترک نکردن مناطق مسکونی خود توصیف کرد. عکس های زیر از رویترز و اسوشیتدپرس گزیده عکس هایی است که از 40 روز جنگ در یمن منتشر شده است.
{$sepehr_album_26183}


منبع: فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    بابا تورو خدا مرزها رو باز کنین بریم این حرومزاده ها رو ریشه کن کنیم آخه تا کی صبر شیعه باید تا کی صبر کنه و این خواهروبرادرها رو این جوری ببینیم.اه از قلب غمناک مهدی(عج) آقا بیا که صبر شیعه به سر آمد.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    لعنت خدا بر آل صهيون (آل سعود و آل خليفه)
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    بابا تورو خدا مرزها رو باز کنین بریم این حرومزاده ها رو ریشه کن کنیم آخه تا کی صبر شیعه باید تا کی صبر کنه و این خواهروبرادرها رو این جوری ببینیم.اه از قلب غمناک مهدی(عج) آقا بیا که صبر شیعه به سر آمد.
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    در روایتی خوندم حمایت و اطاعت از یمانی بر همه ما واجبه. اگه این ها یمانی باشن وای به ما.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    بابا تورو خدا مرزها رو باز کنین بریم این حرومزاده ها رو ریشه کن کنیم آخه تا کی صبر شیعه باید تا کی صبر کنه و این خواهروبرادرها رو این جوری ببینیم.آه از قلب غمناک مهدی(عج) آقا بیا که صبر شیعه به سر آمد.
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    خدا لعنت کند آل سقوط و جوجه خلیفه های حوزه خلیج فارس. آشغالهایی نظیر احمد شهیر و شیرین عبادی چرا دست به فلم نمیشوند و از این وهابیهای ملعون و جنایات جنگی آنها چیزی نمی نویسند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس