کد خبر 931436
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰

به گزارش مشرق؛ امیر تفرشی کارشناس مسائل آمریکای لاتین در کانال شخصی خود درباره تظاهرات ۲۳ ژانویه در کاراکاس و تحولات ونزوئلا نوشت:

کسانی که با تحولات ونزوئلا آشنا هستند از قبیل این تصویر ضمیمه شده به این متن، زیاد دیده‌اند؛ هم در تجمعات موافقان و هم مخالفان دولت مادورو. امروز همزمان با تجمع مخالفان، موافقان هم در بخشی دیگر تجمع کرده‌اند اما در تصاویری که رسانه‌های جریان اصلی منتشر می‌کنند، خبری از موافقان نیست.

جامعه ونزوئلا به شدت دو قطبی است. همیشه اینطور بوده است. در زمان حیات چاوز نیز همین آش و کاسه بود؛ نیمی این ور و نیمی آن ور. هر چند که در سال‌های اخیر به دلیل شدت فشارهای اقتصادی و به لطف فضاسازی رسانه‌های بین‌المللی، کفه اپوزیسیون سنگین‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:

نقشه کشورهای موافق و مخالفت مادورو

خشونت و صف‌کشی خیابانی غرب علیه «مادورو»

دولت مادورو با این باد سرنگون نخواهد شد؛ مگر آنکه توافقات پشت پرده و سطح دخالت آمریکا متفاوت از آن چیزی شود که تا پیش از این بوده. دخالت برای کنار گذاشتن دولت کنونی ونزوئلا پروژه‌ای خونین خواهد بود که در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد.

دولت جمهوری اسلامی ایران به جای مواضع سُست که برای خالی نبودن عریضه از سوی سخنگوی وزارت خارجه بیان می‌شود، باید مبتکر تحرکات بین‌المللی برای ممانعت از دخالت خارجی در ونزوئلا شود و با هم‌پیمانان دو کشور تماس بگیرد.

باید از ظرفیت‌هایی همچون جنبش عدم‌تعهد و سازمان‌هایی نظیر گروه ۷۷ و حتی سازمان کنفرانس اسلامی در این مواقع استفاده کرد. اغلب اعضای این سازمان‌ها با این ابتکار همراهی خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    21 61
    دولت روحانی خودش در آرزوی سرنگونی مادور است. چون این تجربه اگپر ونزوئلا موفق شود بی هیچ شکی سال آینذه در ایران هم اجرا می شود.
  • اصلاح طلب IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    8 4
    خواهیم دید
  • ولی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    71 4
    شاید با رشوه پول و دلار بیت المال و خون مردم ایران بعد از سوریه لبنان غزه عراق یمن و اینهم ونزولا
  • reza IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    11 92
    با عرض سلام مثل همین پروژه درایران هم قبلا کلید خورد. تازمانی که نگاه بدست غرب باشد همین است
  • ناشناس IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    77 8
    ظاهرا نویسنده شکم سیری دارد . به جای اینکه به ونزوئلا در آنطرف کره زمین فکر کنید به مردم تحت فشار شدید اقتصادی خودتان که بغل گوشتان هستند فکر کنید .مردمی که امروز محتاج این مثلا بسته حمایتی هستند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    55 8
    جناب تفرشی به حال کشور خودت گریه و زاری کن بقیه را ول کن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس