کد خبر 890980
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
استانداری بصره پس از آتش سوزی

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که ساختمان شورای استانداری استان بصره دوباره آتش گرفته است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی عصر پنجشنبه از وقوع آتش‌سوزی دوباره در ساختمان شورای استانداری استان بصره خبر دادند.

هنوز ساعتی از آغاز تظاهرات اهالی استان بصره نمی‌گذرد که این رسانه‌ها به نقل از شاهدان محلی  اعلام کردند که ساختمان استانداری بصره در آتش می‌سوزد.

آتش سوزی در این ساختمان در حالی رخ داده است که شبکه المیادین به نقل از خبرنگار مستقر خود در بصره گزارش داد که معترضان عراق به سمت شورای استانداری حرکت کرده بودند.

ساختمان استانداری بصره چهارشنبه این هفته نیز در جریان اعتراض‌ها به وضعیت بد خدمات رسانی در این استان از سوی معترضان به آتش کشیده شده است.

العبادی خواستار افزایش نیروهای امنیتی در بصره شد

در همین راستا، «فارس شداد»، عضور شورای استانداری بصره گفت که راه حل‌های مؤقت در استان بصره جواب نمی‌دهد.

او گفت که «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق خواسته حضور نظامی در استان بصره تقویت شود؛ چرا که گسترش دامنه تظاهرات نیاز به تقویت نیروهای امنیتی دارد.

لغو ممنوعیت آمد و شد در استان بصره

قرار بود در پی اعتراض‌های دو روز گذشته و درگیری‌ها بین معترضان و نیروهای امنیتی که منجر به کشته شدن ۶ نفر شده بود، ممنوعیت آمد و شد اعمال شود که لحظاتی مانده به اجرای آن لغو شد.

منبعی امنیتی در استان بصره به شبکه سومریه گفت که فرماندهی عملیات بصره ستور لغو این ممنوعیت را صادر کرده و گفته است که حرکت و مرور افراد و خودروها در استان بصره باید طبیعی باشد.

درخواست العبادی برای تشکیل فوی جلسه پارلمان

همزمان با آغاز تجمعات اعتراضی در استان بصره، «حیدر العبادی»، نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای عراق پنجشنبه اعلام کرد که برای بررسی مشکلات این استان حاضر است با مسئولان بصره در جلسه پارلمان شرکت کند.

دور جدید اعتراض‌ها در استان بصره به وضعیت نامناسب خدمات رسانی از چهارشنبه این هفته شروع شده است و تاکنون ۶ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس