کد خبر 8312
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴

رئيس سازمان حج و زيارت اعلام کرد: با وجود يک ميليون و 700 هزار فيش واريزي حج تمتع براي 17 سال زائر حج داريم و تا اطلاع ثانوي هيچ ثبت نامي براي حج تمتع انجام نمي شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، علي ليالي صبح شنبه در نشست خبري با بيان اينکه زمان اولين پرواز حج 29 مهرماه به سمت مدينه است گفت: در حج امسال 624 کاروان، 49 هزار و 550 زائر را در مدينه اول و 50 هزار و 660 زائر در مدينه دوم مديريت مي کنند.
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: از تاريخ 29 مهر ماه تا 18 آبان ماه از 17 ايستگاه پروازي تمامي زائران حج به مکه و مدينه اعزام مي شوند و محدوده زماني 30 آبان ماه تا 18 آذر ماه نيز زمان برگشت زائران پيش بيني شده است.
وي گفت: در حج امسال 40 درصد از زائران در هتلها و 60 درصد در ساختمانهاي مکه و مدينه اسکان داده مي شوند. همچنين اتوبوسهاي مورد نياز براي انتقال زائران در شهرها و تردد ميان مکه و مدينه پيش بيني شده است.
وي افزود: همچنين هر کاروان با يک پزشک و دو مرکز درماني در مکه و مدينه آماده ارائه خدمات درماني به زائران هستند.
وي در مورد مشکلات زائران از فرودگاه جده به شهر مدينه گفت: به دليل اينکه پرواز مستقيم به مدينه نداريم مجبوريم مسافران را از فرودگاه جده به مدينه منتقل کنيم.
ليالي در مورد نحوه انتقال زائران به منا و عرفات در حج امسال گفت: در سالهاي گذشته سه هزار و 100 اتوبوس تحويل آنها شده و زائران به منا و عرفات منتقل مي شدند ولي در سال جاري عربستان خط مسير مستقيم زائران به منا و عرفات را ايجاد کرده که زائران ايراني با 700 اتوبوس بسيار سريعتر از گذشته به منا و عرفات منتقل شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت در پاسخ به اين سئوال که هنوز خريد و فروش فيش حج در سطح کشور وجود دارد گفت: تا کنون هيچ گونه شکايتي براي خريد و فروش حج نداشته ايم و اين دلالي ها در چرخه سازمان حج وجود ندارد.
وي در مورد زمان ثبت نام حج تمتع گفت: با وجود يک ميليون و 700 هزار فيش واريزي براي حج تمتع براي 17 سال زائر حج داريم و تا اطلاع ثانوي هيچ گونه ثبت نامي براي حج تمتع انجام نمي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس