دنیلا پلتکا، از موسسه امریکن اینترپرایز، طی اظهاراتی گفت که بزرگ‌ترین مشکل آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران این است که ایران در صورت دست‌یابی به آن مسئولانه عمل کرده و از آن برای سلطه بر منطقه استفاده نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مشرق، افراد جنگ‌طلب موجود در تیم سیاست خارجی «موسسه امریکن اینترپرایز» معمولاً خیلی سریع نسبت به امکان ایجاد یک ایران هسته‌ای موضع گرفته و به همه هشدار می‌دهند که یک ایران هسته‌ای به معنای روز رستاخیزی برای اسرائیل و نیز بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه است.

اما دنیلا پلتکا، نایب رییس بخش مطالعات سیاست‌های خارجی و دفاعی این موسسه،‌ اکنون برخلاف همیشه اظهار می‌دارد که مشکل موجود در مورد کسب سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران این است که جهان ممکن است ایران را به عنوان دولتی مسئولیت‌پذیر که دارای سلاح‌های هسته‌ایست بپذیرد.

پلتکا که همیشه نسبت به برنامه هسته‌ای ایران موضع تندی گرفته و آن را برابر با نابودی سریع و فوری اسرائیل می‌دانست، این بار طی صحبت‌هایی در این موسسه با تغییر موضع همیشگی خود، علت مخالفت آمریکا با برنامه هسته‌ای ایران را چیز دیگری بیان می‌دارد:

بزرگ‌ترین مشکل ایالات متحده، کسب سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران و آزمایش آن به وسیله این کشور نیست، بلکه دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای و عدم استفاده از آن است. چرا که در حالت دوم و در صورت عدم انجام هیچ‌گونه کار بدی توسط آنها، تمامی مخالفان بازگشته و می‌گویند:‌ دیدید! ما که گفتیم ایران یک قدرت مسئولیت‌پذیر است. ما که گفتیم ایران قصد کسب سلاح‌های هسته‌ای برای استفاده فوری از آنها را ندارد. ما که گفتیم ایران قصد ندارد با کسب سلاح‌های هسته‌ای به دنبال تأثیر منطقه‌ای و یا برتری منطقه‌ای باشد. و آنها سرانجام ایران را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای که مشکلی ندارد معرفی خواهند کرد.

هرچند پلتکا با اظهارات خود تعجب برخی رسانه‌ها و کارشناسان آمریکایی را برانگیخته است، اما نکته ظریفی که نباید فراموش کرد این است که در اخبار مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، رویکرد رسانه‌های آمریکا به گونه‌ایست که آنها «ایران دارای سلاح هسته‌ای» را مفروض دانسته و سپس دست به خبرسازی پیرامون آن می‌زنند. این در حالی است که حتی گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز وجود هیچ‌گونه سلاح هسته‌ای در تأسیسات هسته‌ای ایران را تایید نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    همه کارشناسان امر می دانند که مشکل جمهوری اسلامی نه برنامه صلح آمیز هسته ای و نه حقوق بشر و نه ...است؛مشکل جمهوری اسلامی ایران همانطور که فرید ذکر تلویحا گفته است این است که جمهوری اسلامی آخرین تمدی است که در برابر تمدن لیبرال دموکراسی رو به افول سر خم نکرده است؛تمدنی که منافع اقتصادی و همراهی در سیاست های استکباری شاخص اصلی قضاوت های آنان است؛حلقه دیکتاتورهای عرب منطقه چه در خصوص حقوق بشر و چه در فعالیت های هسته ای موید آن است/ سیاست یک بام و دو هوای آمریکا بر کسی پوشیده نیست ولی آنان بدانند ندیدن واقعیت ها نه به ما بلکه به خودشان ضربه خواهد زد کما اینکه آنچه در کشورهای مصر و تونس و لیبی و...رخ داد این مطلب را به اثبات می رساند
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    بله! قبل از انقلاب امریکا به ایران اورانیوم 90 درصد غنی شده داده بود.....! هنوز هم هستش...
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    باز هم حرفاش بو داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس