کد خبر 784442
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
پرچم اردن

اردن از احتمال دستیابی به توافقی مشترک با سوریه بر سر بازگشایی گذرگاه مرزی بین ۲ کشور خبر داد و گفت: همه ترتیبات امنیتی در این خصوص فراهم است.

 به گزارش مشرق، روزنامه «رای الیوم» در گزارشی اعلام کرد، با وجود تنش‌های دیپلماتیک بین اردن و سوریه، اردن با فرستادن سیگنال‌های نظامی مثبت از بازگشت ارتش سوریه به مرزها استقبال می‌کند و یک فرمانده ارتش اردن از آمادگی همه ترتیبات امنیتی برای ازسرگیری کار گذرگاه نصیب خبر داده و گفت: اوضاع امنیتی در مرز باثبات‌تر شده است.

در این گزارش آمده است: مقاماتی اردنی از احتمال دستیابی به توافقی مشترک با سوریه بر سر افتتاح گذرگاه جابر-نصیب طی روزهای آتی خبر دادند آن هم در شرایطی که تنش های دیپلماتیک بین ۲ کشور به دلیل اختلاف بر سر گذرگاه نصیب روز افزون شده است.

سرتیپ «محمود الزعبی»، فرمانده گارد مرزی اردن در نامه‌ای از سوی نهاد نظامی این کشور اعلام کرد که گذرگاه از لحاظ امنیتی از طرف اردن آماده است.

الزعبی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان در اظهاراتی کم سابقه از زبان مقامات نظامی اردن، گفت: مواضعی در داخل گذرگاه جابر برای دستگاه امنیتی اردن و گمرک تخلیه خواهد شد تا به محض اعلام رسمی راه اندازی گذرگاه شروع به کار کنند.

این در حالی است که «محمد المومنی»، سخنگوی دولت اردن چهارشنبه گذشته به تلویزیون رسمی این کشور گفت: تماس‌ها با برادران سوری برای گشایش گذرگاه نصیب ادامه دارد و نشست‌هایی در سطح تاکتیکی برای بررسی مسائل مختلف ادامه دارد و اینکه هیچ تصمیمی قبل از شروع به اجرا اتخاذ نخواهد شد.

الزعبی در خصوص تسلط دولت سوریه بر طول نوار مرزی از طرف سوریه با اردن گفت: ارتش سوریه نوار مرزی را به سمت مناطق شرق تحت سیطره خود گرفته و از طرف ما مشکلی در خصوص گذرگاه وجود ندارد.

الزعبی گفت که طرح اجرای آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه به طور قابل توجهی بر اوضاع امنیتی مرزی انعکاس مثبت داشته و باثبات‌تر شده است.

وی در گفت‌وگو با سی ان ان از نصب یک حصار الکترونیکی برای نظارت بر مرزهای شمالی اردن خبر داد که با ارتفاع ۳.۸ متر از منطقه مرزی شمال اردن مجاور حوض یرموک آغاز شده و احتمالا بعدا همه نوار مرزی را شامل می‌شود.

الزعبی گفت: کار  ایجاد حصار الکترونیکی برای حفاظت از مرزها از یک سال پیش شروع شده و در مرحله کنونی منطقه شمال اردن را پوشش می‌دهد و احتمالا تا بقیه نوار مرزی کشیده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس