کد خبر 784330
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
ولایتی

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه ایران همواره حامی جبهه مقاومت است، گفت: آمریکایی‌ها در مناطق شرقی و شمال شرقی سوریه هدف تجزیه دارند.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز ( سه شنبه 18 مهر) در دیدار با سفیر سوریه در ایران با اشاره به مقاومت ملت و دولت سوریه در برابر هجوم جریان‌های تروریستی تکفیری به این کشور اظهار داشت: دولت و ملت سوریه در رأس آنها آقای بشار اسد نشان داده‌اند که استوانه مقاومت در منطقه هستند.

وی ادامه داد: تصور تکفیری‌ها، سعودی‌ها و آمریکایی‌ها این بود که ظرف چند هفته می‌توانند سوریه را تصرف کنند و دولت قانونی این کشور به رهبری آقای بشار اسد را ساقط کنند.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: بیش از 6 سال ملت سوریه تحت حمایت بشار اسد جنگ تحمیلی به کشورشان را تحمل کردند و استقامت کرده و شخص بشار اسد و ملت سوریه آبروی خط مقاومت در منطقه را خریدند و به بقیه کشورهای منطقه نشان دادند می‌توان در برابر قدرت‌های امپریالیستی دنیا مقابله کرد.

ولایتی افزود: جمهوری اسلامی در عمل نشان داد که عمل و سخنش در حمایت از مظلومیت، از اول انقلاب تاکنون  ثابت بوده است، بدون تردید آمریکایی‌ها صهیونیست‌ها و کشورهای ارتجاعی منطقه فهمیده‌اند که مقاومت در منطقه شامل سوریه، عراق، فلسطین، لبنان و یمن ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ما اطمینان داریم که ملت و دولت سوریه توانایی مقابله با دشمنان را دارد و می‌تواند با تهدیدات خارجی مقابله و نظام سوریه را حفظ کند.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در مناطق شرقی و شمال شرقی سوریه هدف تجزیه دارند و این هدف را در عراق نیز پیگیری می‌کنند و عامل آنها در منطقه نیز صهیونیست‌ها هستند که موفق نیز نخواهند شد و همانطور که ملت سوریه و عراق در برابر این هدف پیروز شده‌اند، دیگر کشورهای منطقه نیز می‌توانند پیروز شوند و جمهوری اسلامی همواره حامی کشورهای محور مقاومت خواهد بود.

عدنان محمود سفیر سوریه نیز در دیدار با ولایتی گفت: از رهبر معظم انقلاب اسلامی که نقش موثری در پیروزی محور مقاومت در منطقه داشته و دارند، تشکر و قدردانی می‌کنم و همچنین از پیگیری‌ها و تلاش‌های جنابعالی در خصوص موضوعات منطقه‌ای تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: هجمه‌های دشمنان منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران به موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی است که به دست آمده و می‌دانند که ایران با تمام قوا در برابر تروریست‌ها ایستادگی کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس