شهید دریاقلی سورانی - کراپ‌شده

طی مراسمی مردمی و با حضور جمعی از بزرگمردان ورادزنان عرصه دفاع مقدس، جایزه سالانه قهرمان گمنام به حاج سید کریم حجازی اهداء شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حاج سیدکریم حجازی از مبارزان پیش و بعد از انقلاب اسلامی و مسئول و پایه‌گذار بنیاد شهید آبادان در جنگ تحمیلی به شمار می‌رود . او که از تجار خوشنام شهر به شمار می‌رفت و صاحب مکنت و مغازه فرش فروشی بزرگی بود با شروع جنگ همه را رها کرده و یکی از خطیرترین مسائل دفاع یعنی رتق و فتق امور تمامی شهدای جبهه‌های بی‌نظم اول جنگ در خرمشهر و آبادان را برعهده گرفت  تا  نتیجه فعالیت‌های آن روز عدم سرگردانی بسیاری از خانواده‌های شهدای  نیروهای داوطلب مردمی و سربازان شهید و مجروح  برای پیدا کردن نشانی از آنان باشد .

در این برنامه که در محل صدا و سیمای آبادان برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های سیمای  کشوری افق، شما و البرز پخش می‌شد، همچنین با نمایش مستندی کوتاه از برنده قبلی این جایزه مردمی ( قهرمان گمنام ) مرحوم بهمن گلبار نژاد قهرمان دوچرخه سوار پاراالمپیکی  با حضور همسرشان خانم ندا فراستی نیز تجلیل شد.

از دیگر مهمانان این برنامه می‌توان به ملاصالح قاری آزاده سرافراز ماجرای «آن بیست و سه نفر»( اسیران نوجوان)، سرکار خانم یامامورا  مادرژاپنی الاصل  شهید محمد بابایی،محمدحسن حسنی سعدی جانباز شیمیایی با رکورد 11 بار پیوند قرنیه دوچشم و سعد ادهم از مجاهدین عراقی و سردار غلام نوروزی فرمانده سابق سپاه آبادان  و نیز سردار شاهوار پور فرمانده سپاه استان خوزستان اشاره کرد.


از بنیانگذاران اصلی  این جایزه مردمی که با هدف بازشناخت و معرفی قهرمانان گمنام و کمتر شناخته شده عرصه‌های جهاد ، فرهنگ و اقتصاد کشور به جوانان این کشور ایجاد شده  است می‌توان از شهید مدافع حریم و حرم سعید سیاح طاهری که در سال 1394 در خان تومان سوریه بدست داعش به شهادت رسید،یاد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس