حضور پوتین در بزرگترین نمایشگاه هوافضای دنیا

رئیس جمهور روسیه در حاشیه اجلاس بریکس گفت تحریم‌ها علیه کره شمالی بی‌فایده است و افزایش تنش‌ها، امنیت تمام جهان را تهدید می‌کند.

 به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت که کره شمالی تا زمانی که احساس امنیت کامل نداشته باشد، برنامه هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.

پوتین طی نشست خبری در آخرین روز اجلاس «بریکس» با بیان اینکه تحریم‌ها علیه کره شمالی «بی‌فایده و بی‌تاثیر» هستند تاکید کرد کره شمالی دارای موشک‌های میان-برد نبوده و افزایش تنش‌ها، امنیت تمام جهان را تهدید می‌کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه تحریم‌ها رفتار کره شمالی را تغییر نمی‌دهد، اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ مانند آزمایش اخیر بمب هیدروژنی را محکوم کرده و خواستار حل بحران شبه‌جزیره کره از طریق مذاکرات مستقیم شد.

رئیس جمهور روسیه درباره وضعیت میدانی سوریه نیز  با بیان اینکه کنترل نیروهای دولتی بر مناطق مختلف سوریه طی 18 ماه گذشته، بسیار افزایش یافته و ابراز امیدواری کرد که همکارانشان (ائتلاف بین‌المللی و نیروهای کُرد)‌ بتوانند هرچه سریعتر عملیات در رقه را پایان دهند.

پوتین با بیان اینکه تروریست‌ها هنوز به طور کامل در سوریه شکست نخورده‌اند، متذکر شد آزادسازی کامل «دیرالزور» به معنای پایان تروریسم در این کشور خواهد بود.

وی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست بعد از پایان نبرد در سوریه، برای احیای اقتصاد آن کمک کنند.

رئیس جمهور روسیه ضمن متهم کردن دولت جدید آمریکا به نداشتن «فرهنگ سیاسی» گفت هنوز تصمیمی درباره کاهش مجدد تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه نگرفته‌اند.

پوتین ادامه داد که آمریکایی‌ها به روش شرم‌آوری تعداد دیپلمات‌های روسی در این کشور را کاهش دادند و ما نیز طرح تقلیل تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه به 155 نفر را بررسی می‌کنیم.

وی ضمن استقبال از استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در اوکراین، تاکید کرد احتمال ارسال سلاح‌های مرگبار از سوی واشنگتن به «کی‌یف» چیزی را تغییر نمی‌دهد جز اینکه تعداد قربانیان را افزایش دهد.

رئیس جمهور روسیه از تصمیم خود برای شکایت از آمریکا به دلیل برهم زدن تقارن دیپلماتیک خبر داد.

پوتین در ادامه روابط روسیه با مصر را عمیق خوانده و از اقدامات برای از سرگیری مجدد پروازها میان دو کشور خبر داد.

وی همچنین افزود که طی نشست خبری مشترک با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود بر لزوم حل هرچه سریعتر بحران روهینگیا در میانمار تاکید کردم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس