به گزارش مشرق، بهمن نامور مطلق ــ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در مراسم تودیع زهرا احمدی‌پور و معارفه علی‌اصغر مونسان به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس جدید سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اظهار داشت: در دولت یازدهم این سازمان سه رئیس جابه‌جا کرد که هر رئیس هر کدام روشهای خود را داشتند.

وی ادامه داد: در این مدت قانونمداری، توجه به اشتغالزایی، خصوصی‌سازی، برندسازی، و اعتمادسازی و برگزاری مرتب شورای عالی میراث فرهنگی در دولت یازدهم صورت پذیرفت.

نامور مطلق عنوان کرد: در حوزه میراث فرهنگی تا این حد در عرصه‌های بین المللی توفیقات بسیار مطلوب کسب نشده است، همچنین صادرات در صنایع دستی دو برابر و نیم شد و در رتبه دوم جهان قرار گرفتیم و از ریزش و تعطیلی کارگاهها نیز جلوگیری به عمل آمد.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه گردشگری ساخت و سازهای اقامتی بی نظیر رخ داد، البته همه چیز خوب و عالی نبود ولی با وجود کمبودها از حالت اورژانسی بیرون آمده است. همچنین این سازمان به عنوان سازمان برتر نیز شناخته شده است

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: ولی برای برنامه توسعه ششم انتظارات مردم را برآورد کند باید حمایت‌های بیشتری شود، که اول سرمایه انسانی مهم است زیرا در دوره‌های قبلی این حوزه بسیار آسیب خورد، همچنین نهادهای تصمیم‌گیر نتوانستند با وضعیت موجود هماهنگ کنند.

نامور مطلق ادامه داد: از آقای دکتر روحانی و جهانگیری درخواست می‌کنیم از نهادها بخواهند تا ما سازمان میراث فرهنگی بیشتر همکاری کنند.

وی درباره مدیریت خانم احمدی پور ــ رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی نیز عنوان کرد: خانم احمدی پور در سخت‌ترین زمان این سازمان در ماههای پایانی دولت یازدهم تحویل گرفتند و با ساده زیستی و دلسوزی به مناطق محروم اقدامات بسیار زیادی در مدت کوتاه مدیریتی خود کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس