کد خبر 764599
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
انوشیروان محسنی بندپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سند «رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان» به همراه دو طرح «نماد»، «ماد» ، 32 بسته حمایت اجتماعی روانی و 22 بسته مددکاری در زمینه پیشگیری از آزار جنسی و روانی کودکان در راه است.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: هر چقدر در زمینه آزار جنسی کودکان آگاه‌سازی انجام شود و مردم به خصوص در سنین اولیه بتوانند این آموزش‌ها را دریافت کنند اقدام اثربخشی را در پیشگیری از این آسیب انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: در این زمینه بهزیستی «سند رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان» را پیشنهاد داده این سند با همکاری کارشناسان بهزیستی، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تدوین شده است. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سند یکی از نیازهای اساسی کشور است که متأسفانه به دلیل کار تیمی فعلاً معطل مانده چرا که اغلب کارهای تیمی دستگاه‌ها با اختلافاتی همراه می‌شود و یک دستگاه همیشه خود را بالاتر از سایرین می‌بیند.

محسنی بندپی ادامه داد: طرح «نماد» که شامل نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان است از دیگر برنامه‌های ما در حوزه پیشگیری از آسیب‌هاست که بهزیستی بر محتوای آن نظارت می‌کند و 9 وزارتخانه مرتبط دیگر آن را اجرا خواهند کرد.

وی گفت: 32 بسته حمایت اجتماعی روانی، 22 بسته مددکاری برای 4 گروه دانش‌آموزان، والدین، معلمان و کارشناسان طراحی شده است. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: طرح «ماد» که مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان است یکی دیگر از برنامه‌های جدی بهزیستی است که برای کاهش عوامل خطر در محیط حساس‌سازی و دخالت دانش‌آموزان در صیانت از یکدیگر اجرا می‌شود.

محسنی‌بندپی گفت: حساس‌سازی افراد جامعه به ویژه دانش‌آموزان نسبت به یکدیگر بسیار در کاهش آسیب‌های اجتماعی و آزار جنسی و جسمی مؤثر خواهد بود و اجرای چنین اقداماتی بسیار مؤثرتر از آموزش‌های محض علمی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس