کد خبر 764005
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
تیم ملی کشتی فرنگی

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران برای حضور در رقابت های جهانی سال 2017 فرانسه، صبح شنبه تهران را به مقصد پاریس ترک کردند تا در مهمترین رقابت کشتی سال روی تشک بروند.

به گزارش مشرق، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از سال 1904 میلادی آغاز شد، اما تیم ملی ایران از سال 1961 یوکوهامای ژاپن در این پیکارها حضور یافت که در آن سال علیرضا قلیچ خانی یک مدال برنز برای ایران کسب کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در پنجاه و ششمین دوره پیکارهای جهانی کشتی فرنگی که سال 2014 در تاشکند ازبکستان برگزار شد برای نخستین بار در تاریخ این رقابت ها عنوان قهرمانی را کسب کرد.

تیم ایران در این رقابت ها یک مدال طلا توسط حمید سوریان (59 کیلوگرم)، یک مدال نقره توسط امید نوروزی (66 کیلوگرم) و دو مدال برنز توسط افشین بیابانگرد (71 کیلوگرم) و قاسم رضایی (98 کیلوگرم) بدست آورد و با 42 امتیاز بالاتر از تیم قدرتمند روسیه عنوان قهرمانی را کسب کرد.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران پیش از قهرمانی در تاشکند، در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان تاکنون نتوانسته بود عنوان قهرمانی را کسب کند اما یک بار در سال 2009 با سرمربیگری محمد بنا و با مدال طلای حمید سوریان و سه مدال برنز فرشاد علیزاده، حبیب الله اخلاقی و امیر علی اکبری عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده است.

فرنگی کاران کشورمان در سال 2011 در استانبول ترکیه نیز با دو مدال طلای امید نوروزی و سعید عبد ولی و برنز بشیر باباجان زاده سوم شده بود.
البته تیم ملی کشتی فرنگی دربازی های المپیک 2012 لندن با سرمربیگری محمد بنا و با سه مدال طلای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی از نظر تعداد و رنگ مدال ها صدرنشین شد.

ملی پوشان کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی سال 2015 در آمریکا که برای کسب سهمیه در بازی های المپیک ریو بود از سوی قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم یک مدال نقره و دو مدال برنز از سوی یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم و حبیب الله اخلاقی در وزن 85 کیلوگرم و یک عنوان پنجمی توسط سعید عبد ولی کسب کرد.
حمید سوریان، مهدی زیدوند، افشین بیابانگرد و مهدی علیاری نیز به ترتیب در وزن های 59، 66، 71 و 130 کیلوگرم نتوانستند عنوانی کسب کنند.
ایران در این پیکارها بعد از روسیه، آذربایجان و اوکراین در رده چهارم قرار گرفت و همین موضوع سبب شد که احد پازاج سرمربی تیم ملی از کار برکنار و یک بار دیگر محمد بنا سکاندار هدایت تیم ملی در بازی های المپیک ریو شود.

پنجاه و هشتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای 30 و 31 مرداد در شهر پاریس فرانسه برگزار می شود.

ایران در این رقابت ها با ترکیب مهرداد مردانی در 59 کیلوگرم، محمد الیاسی در 66 کیلوگرم، محمد علی گرایی در 71 کیلوگرم، سعید عبد ولی در 75 کیلوگرم، یوسف یادریان در 80 کیلوگرم، حسین نوری در 85 کیلوگرم، سید مصطفی صالحی زاده در 98 کیلوگرم و شهاب قوره جیلی در 130 کیلوگرم به میدان می رود.

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران نسبت به المپیک 2016 ریو کاملا دگرگون شده و در جمع ملی پوشان فقط سعید عبد ولی سابقه حضور در المپیک را دارد و از هشت نماینده ایران، شش نفر برای نخستین بار گام در میدان جهانی می گذارند.

پاریس سنگ محک خوبی برای میدان دادن به جوانان در تیم ملی کشتی فرنگی ایران خواهد بود.

این تیم را علی اشکانی هدایت می کند و محمدعلی چمیانی، مهرزاد اسفندیاری فر، داود گیل نیرنگ نیز مربیان تیم ملی هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس