جزئیات پیشروی ها در جنوب شرق استان حمص

نیروهای متحد با حملات گسترده علیه مواضع عناصر تروریستی داعش و پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند در حومه جنوبی و غربی منطقه « الحمیمه» پیشروی کنند.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از روز گذشته عملیات جدیدی را در محور جنوب شرق استان حمص و نزدیکی مرزهای اداری استان دیرالزور در منطقه راهبردی « الحمیمه» آغاز کرده اند.

نیروهای متحد با حملات گسترده علیه مواضع عناصر تروریستی داعش و پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند در حومه جنوبی و غربی منطقه « الحمیمه» پیشروی کنند.

در جریان این درگیری ها ارتباط عناصر تروریستی داعش از حومه منطقه حمیمه با ایستگاه دوم در حومه جنوبی شهر تدمر به طور کامل مسدود و قطع شد. در جریان درگیری ها و حملات غافلگیرانه نیروهای متحد ۷۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

در این عملیات، نیروهای جبهه مقاومت توانستند تعدادی از عناصر تروریستی داعش را در جریان درگیری ها اسیر کنند. چند خودروی انتحاری داعش هم در این عملیات منهدم شدند. خبرها حاکیست تروریست های داعش از منطقه حمیمه به سوی شهر المیادین استان دیرالزور متواری شده اند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

دقایقی قبل نیز یکی از فرماندهان میدانی مستقر در منطقه در گفت وگو با مشرق اعلام  کرد: نیروهای متحد در حومه منطقه الحمیمه توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، ارتفاع راهبردی « ابو فارس» را به کنترل خود درآورند.

این منبع میدانی با بیان این که حملات برای آزادسازی این ارتفاع از شمال غرب منطقه حمیمه انجام شد، گفت: این ارتفاع به طور کامل بر مسیر انتقال نیرو و تجهیزات داعش از جنوب شرق به حومه شرق استان حمص، اشراف کامل دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در تلاش هستند در این عملیات، ارتباط گروه تروریستی داعش را از ایستگاه پمپاژ دوم در جنوب غرب دیرالزور با منطقه حمیمه به طور کامل قطع و راه را برای ورد به استان دیرالزور و نزدیک شدن به شهر البوکمال باز کنند.


 
از سویی دیگر نیروهای متحد درصدد هستند ارتباط گروه تروریستی داعش را از سمت ایستگاه پمپاژ دوم با حومه جنوبی شهر السخنه مسدود کنند تا امنیت این شهر به صورت نسبی از این محور تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ا IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 2
    در شمال فرودگاه تیفور چندین روستا و مناطق زیادی ازاد شده نقشه ان و شرق سلمیه را بروز کنید و بزارید و همچنین نقشه شرق سلمیه
  • ا IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    13 0
    تعداد قلعه های داعش از حسن صباح و اسماعیلیه هم بیشتره,اخر کی این اخرین تمام میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس