تخریب منازل مسکونی العوامیه

تصاویر ماهواره‌ای و اخبار فعالان داخلی از ویرانی و تخریب منطقه شیعه نشین العوامیه در عربستان به دست نیروهای سعودی حکایت دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه میدل ایست آی با انتشار گزارشی از حمله نیروهای ارتش سعودی به  افراد به اصطلاح «مسلح» در شهرک شیعه نشین العوامیه، نوشت: نگرانی و ترس از افزایش حملات به این شهرک در حال افزایش است.

به نوشته این منبع تصاویری که فعالان داخلی منتشر کرده اند و نیز عکس های ماهواره ای از میزان خرابی و ویرانی این شهر در پرتو محاصره چند ماهه حکایت دارد که جان باختن دست کم 12 نفر را تا کنون به دنبال داشته است.

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد، محله های مسکونی العوامیه به ویژه محله تاریخی الموسره به طور کامل به ویرانه تبدیل شده است تا جایی که خیابان ها به محل درگیری سربازان سعودی با افرادی تبدیلی شده است که از آنان تحت عنوان افراد مسلح شیعه یاد می کنند.

در همین ارتباط یک فعال سعودی در استان القطیف گفت، کارگران در شمال شرقی العوامیه هفته گذشته پیام های صوتی دریافت کردند که باید این منطقه را ترک کنند.

همچنین به اهالی محله الشویکه  در فاصله حدود شش کیلومتری جنوب المسوره هشدار داده شده است که در منازل خود باقی نمانند.

طرح سعودی برای از بین بردن هر موجود زنده ای در العوامیه

«امین نمر» از ساکنان سابق الشویکه گفت، بیم آن می رود که دولت سعودی حملات خود را به العوامیه که اغلب ساکنان آن شیعه هستند، گسترش دهد زیرا «آنان نمی خواهند هیچ چیز در العوامیه زنده بماند».

درگیری ها در العوامیه هنگامی آغاز شد که دولت سعودی از تخریب الموسره و بنای مجدد آن خبر داد زیرا دولت مدعی است، افراد مسلح از  این محله استفاده می کنند، این در حالی است که دست کم 12 نفر در عملیات خشونت آمیز در آنجا کشته شده اند .

در این میان خبرگزاری رویترز پیش از این اعلام کرده بود، رسانه های خارجی اجازه حضور در این منطقه را ندارند مگر اینکه مسئولان دولتی همراه آنان باشند.

رویترز دلیل این ممنوعیت را اقدامات امنیتی و حفظ جان آنان ذکر کرده بود.

این در حالی است که بسیاری از روزنامه های دولتی سعودی و یا مطالب فعالان داخلی این کشور و نیز منابع خبری سعودی بر موضوع شیعیان در عربستان متمرکز شده اند.

آتش زدن خانه ها و خودروها

فعالان داخلی سعودی با اشاره به تیراندازی پراکنده به منازل و خودروها در العوامیه اعلام کردند نیروهای امنیتی اهالی این منطقه را مجبور می کنند خانه های خود را ترک کنند.

قطع آب و برق و توقف ارائه خدمات عمومی

به گفته آنان بسیاری از منازل و مغازه ها آتش گرفته و یا در جریان درگیری ها خسارت دیده اند.

برق و آب آشامیدنی در بیشتر محله های العوامیه قطع است و خدمات آتش نشانی و جمع آوری زباله نیز متوقف شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    15 2
    مرگ بر ال سعود
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    4 0
    لعن الله علی آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس