کد خبر 755165
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
پلارک

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات پروژه صحن حضرت زهرا (س) را یکی از بزرگترین طرحهای مذهبی جهان اسلام دانست و گفت:‌ با پایان یافتن این پروژه حرم مطهر علوی بعد از ۱۴۰۰ سال ۲۰ برابر توسعه می‌یابد.

به گزارش مشرق، حسن پلارک درباره آخرین برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات برای صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف اظهار کرد: توانستیم به حول و قوه الهی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین همراهی دو کشور ایران و عراق یکی از بزرگترین پروژه‌های مذهبی جهان اسلام را بعد از چهار سال به سرانجام برسانیم.

وی افزود: پروژه صحن حضرت زهرا(س) با وسعت 220 هزار متر یکی از بزرگترین طرحهای مذهبی جهان اسلام محسوب می‌شود که پایان یافتن آن در مدت چهار سال همانند معجزه‌ای به یاد ماندنی به حساب می‌آید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه پروژه صحن حضرت زهرا(س) باعث توسعه 20 برابری حرم مطهر علوی بعد از 1400 سال خواهد شد، گفت: طراحی، اجرا و پایان یافتن این پروژه به برکت نام زیبای کوثر (حضرت زهرا) است که بر آن نهاده شد و این طرح عظیم در جهان اسلام ماندگار می‌شود.

پلارک خاطرنشان کرد:‌ نام اول این پروژه و صحن بنابر نظر آیت الله سیستانی امام هادی(ع) گذاشته شده بود که البته براساس مشورت و موافقت ایشان نام پروژه را به صحن حضرت زهرا(س) تغییر دادیم و قطعاً این نام زیبا در روند پیشبرد کارها اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه بخشهای زیارتی صحن پایان یافته است، تاکید کرد: در حال حاضر نماکاری و نصب لوسترها در حال انجام است و و بخشهای غیرزیارتی نیز به مراحل نهایی نزدیک می‌شود که تمامی مراحل تا پایان سال پایان می‌پذیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به بخش غیرزیارتی حضرت زهرا (س) که در حال ساخت و ساز است، گفت: با آنکه بخش‌های اداری، موزه، کتابخانه، موضیف (مهمانسرا) پایان پذیرفته اما تولیت حرم مطهر از ستاد بازسازی عتبات عالیات خواسته  تا در زمینه تجهیزات آشپزخانه، قفسه‌بندی و دکوراسیون‌ها و سیستم‌های الکترونیکی کتابخانه و همچنین سیستم‌های امنیتی موزه اقداماتی را انجام دهد.

پلارک همچنین درباره اسکان زائران اربعین حسینی در صحن حضرت زهرا(س) و صحن حضرت عقیله بنی هاشم (ع) اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به 35 هزار نفر در صحن حضرت زهرا (س) اسکان پیدا کردند که امسال گنجایش پذیرش زائران در این صحن به بیش از 50 هزار نفر خواهد رسید.

وی درباره اسکان زائران در صحن حضرت عقیله بنی‌هاشم (ع) در کربلا نیز گفت: سال گذشته شرایط این صحن به‌گونه‌ای نبود که بتوانیم در زمینه اسکان زائرین خدماتی را ارائه کنیم اما سال جاری با توجه به پیشرفت صورت گرفته در صحن عقیله بنی‌هاشم(ع)  برنامه اسکان 10 تا 15 هزار نفری زائران اربعین را مدنظر داریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس