کریمی قدوسی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه مصوبه تحریمی جدید کنگره آمریکا ادامه همان سیاست «چماق و هویج» است، گفت: اعضای هیات نظارت بر برجام باید به فردای تاریخ پاسخ دهند.

به گزارش مشرق، جواد کریمی قدوسی  در واکنش به تصویب «طرح جامع تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی» در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: با توجه به اینکه این مصوبه تنها سه رای مخالف در برابر ۴۱۹ رای موافق داشته، بنابراین تکلیف آن معلوم است و حتی در صورت وتوی رئیس جمهور، با حداقل دوسوم رای مجلس نمایندگان آمریکا تبدیل به قانون خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز راه مذاکرات هسته ای تاکنون، همواره این مساله را گوشزد کرده ایم که مشکل آمریکایی ها با ما سر موضوع هسته ای یا موشکی و یا حقوق بشر نیست و اگر جمهوری اسلامی خود را به امنیت رژیم صهیونیستی پایبند نشان دهد، همه مشکلات آمریکا حل می شود حتی اگر ما آزمایش هسته ای انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هیات حاکمه آمریکا شامل رئیس جمهور و کنگره به شدت تحت نفوذ لابی رژیم صهیونیستی هستند و تحت این لابی انتخاب و مدیریت می شوند.

کریمی قدوسی گفت: کمپانی های چند ملیتی که زیر چتر نفوذ صهیونیست ها هستند، هیات حاکمه آمریکا را انتخاب و راهبردهای آنها را تعیین می کند.

وی تصریح کرد: مصوبه دیشب مجلس نمایندگان آمریکا هم ادامه همان سیاست چماق و هویج است که بر اساس آن هویج در دست اروپایی ها قرار دارد و چماق در دست ترامپ و کنگره آمریکا.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه برخی مسئولان که معتقدند توافق هسته ای با همه اشکالاتش باعث ایجاد اختلاف میان اروپا و آمریکا در موضوع ایران شده است، تصریح کرد: واقعیت این است که اینها دو لبه یک قیچی هستند و اروپایی ها در عمل تابع اقدامات تحریمی آمریکایی ها رفتار می کنند.

کریمی قدوسی در پاسخ به این سوال که هیات نظارت بر اجرای برجام در حال حاضر چه باید بکند، اظهار داشت: اعضای این هیات هفت نفره مشخص است چه کسانی هستند؛ افرادی همچون آقایان روحانی، لاریجانی، ولایتی، ظریف و شمخانی هستند و باید بدانند که این هیات باید به فردای تاریخ پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: گویا برخی از اعضای این هیات معتقدند که اگر حتی ترامپ برجام را پاره هم کند، ما باید آن را با چسب بچسبانیم و به آن پایبند باشیم.

اگر قانون «اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام» اجرا می شد، کار به اینجا نمی رسید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر از ابتدا که آمریکایی ها برجام را نقض کردند اقدام قاطعی در برابر آنها انجام و به قانون «اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام» عمل می شد، کار امروز به اینجا نمی رسید؛ الان هم باید بدانیم که جلوی ضرر را از هر جا بگیریم، منفعت است.

کریمی قدوسی در پاسخ به اظهارات برخی اعضای هیات نظارت بر اجرای برجام که واکنش به مصوبات تحریمی آمریکا علیه ایران را منوط به تصمیم مجلس می دانند، گفت: این کارها توپ به زمین مجلس انداختن است؛ چرا که مجلس قبل از این قانونگذاری کرده و تکلیف را مشخص کرده است، علاوه بر آن فرمان مشروط مقام معظم رهبری برای اجرای برجام نیز تکلیف کار را برای این مواقع معلوم کرده است.

وی تصریح کرد: به نظر من از همین امروز آقای روحانی باید با توجه به نقض صریح برجام، به رئیس سازمان انرژی اتمی دستور دهد که گام به گام اقدامات داوطلبانه انجام شده در حوزه هسته ای را متوقف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: کسانی هم که می ترسند، باید بدانند که اتفاقا اگر قرار باشد تهدیدی متوجه ما شود، زمانی است که مسئولان عقب نشینی کنند و بترسند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس