گازوئیل

رئیس سازمان راهداری گفت: راه اصلی حل مسئله اصلاح قیمت سوخت است مادامی که گازوئیل لیتری ۳۰۰ تومان تحویل می‌شود رغبتی برای نوسازی ناوگان نیست.

به گزارش مشرق، داوود کشاورزیان گفت: با مصوبه شورای اقتصاد برای بازسازی 65 هزار دستگاه ناوگان بالای 35 سال اعتبار تخصیص داده شده است و با توجه به مجوز شورای اقتصاد می‌توانیم همه ناوگان را نوسازی کنیم.وی گفت: وزارت نفت اجازه دارد برای نوسازی 65 هزار دستگاه 2. 7 میلیون همکاری کند که برای هر کامیون بیش از 42 هزار دلار برای یکدوره 7 تا 8 ساله است.

کشاورزیان افزود: از محل صرفه جویی مصرف سوخت بخشی از سود تسهیلات دریافتی پرداخت می‌شود و مصرف کننده نهایی 9 درصد و حدود 15 درصد را وزارت نفت و سازنده تأمین می‌کنند.

وی گفت: میزان پیمایش کامیون‌ها را به سازمان بهینه سازی سوخت اعلام می‌کنیم که چه میزان صرفه جویی در سوخت شده است و در صورت کوتاهی در پرداخت اقساط توسط دریافت کننده تسهیلات با ابزار قانونی از فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

کشاورزیان افزود: برای فعالیت ناوگان فرسوده باید محدودیت ایجاد کنیم تا برای ناوگان نو فرصت کار و پیمایش بیشتر فراهم شود، نظارت‌ها اکنون براساس 100 هزار کیلومتر در سال است و با نوسازی پیمایش آن‌ها بیشتر و در نتیجه صرفه جویی بیشتر سوخت را به همراه خواهد داشت که باعث آثار زیست محیطی و کاهش تولید آلایندگی خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری گفت: راه اصلی حل مسئله اصلاح قیمت سوخت است مادامی که گازوئیل لیتری 300 تومان تحویل می‌شود رغبتی برای نوسازی ناوگان نیست، چون تا زمانی که سوخت ارزان تحویل می‌شود تغییری در حمل و نقل ایجاد نخواهد شد.

کشاورزیان افزود: در بسیاری کشور‌ها قیمت سوخت واقعی است و بین یک تا 2 دلار است و ما هم چاره‌ای نداریم به سمت واقعی کردن قیمت سوخت برویم.

وی گفت: یکی از مهمترین چالش‌های حمل و نقل پایین بودن قیمت سوخت است، وجود صف‌های طولانی در بنادر به علت پایین بودن قیمت سوخت است، پایین بودن قیمت سوخت مانع از فعالیت ناوگان نو و نیز کاهش پیمایش، افزایش آلاینده‌های بسیاری خواهد شد.

کشاورزیان افزود: اگر قیمت سوخت واقعی شود ناوگان فرسوده خودبخود از چرخه حمل و نقل خارج خواهد شد و شاهد کاهش مصرف سوخت خواهیم بود.

وی گفت: چون قیمت واقعی نیست باید برغم محدودیت منابع از دارندگان ناوگان فرسوده خواهش کنیم بیایند و از این تسهیلات استفاده کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    0 0
    بی برنامه گی در بخش حمل و نقل کشور و گماردن افراد بی عرضه جهت کسب تجربه در بخش متولی دولت در حمل و نفل کشور موجب شده آنچه که رمز اشاغال و شکوفایی ایران شود ؛ خودش تبدیل به معضل زیست محیطی و اجتماعی و اقتصادی ایران شود ؛ ناوگان حمل مسافر را نو ساز کردن ولی آن اتفاقات واهی که پیش بینی می کردن اتفاق نیافتاد فقط اتوبوس سازی کشور که مستقل بود(وابستگی ده درصد) ؛ وابسته شد (به بیش از نود درصد وابستگی رسید) چرا که مسئولان فشل و بی عرضه بدنبال رقص برند ها (ولوو ؛ مان؛ اسکانیا؛ بنز؛ دوو؛ هیوندایی؛ رنو؛ نیوپلان؛ بنز؛ داف؛ و...) در جاده های کشور بودند نه ارتقا ؛ لذا کشوری که در دهه پنجاه شمسی به بیست کشور اتوبوس صادر می کرد از بیش از بیست کشور اتوبوس یا قطعات آنرا وارد کند و اتوبوس سازی در کشور را از اتاق سازی به مونتاز کننده سی کی دی تقلیل دهند (پسرفت عظیم)؛ آلان هم کاری که این فشلها می کنند امریکای ثروتنمد هم جرات نمی کند انجام دهد ؛ سرمایه گذاری های موازی و بدون توجبه اقتصادی و استراتژیک در جاده ؛ راه آهن ؛ فرودگاه و هواپیمایی ها ؛ انهم در پروژه های عبس ؛ مثلا راه آهن مسافری اصفهان شیراز یا راه آهن مسافری میانه تبریز یا ... و همزمان با آن خرید گسترده هواپیمای ارتی آر (هواپیمای مسیرهای نزدیک) و همزمان با آن افزایش تعداد اتوبوس (تزریق اتوبوس جدید با ارائه تسهیلات) - من مطمتن هستم آیندگان برخی رفتارهای مسئولان فشل ما در دوره حاضر را؛ بعنوان احمقانه ترین اقدامات اقتصادی با توجیه های واهی (کاهش تلفات جاده ا ی - متوسط تلفات اتوبوس ها در کشور بسیار کمتر از صد نفر در سال هست ولی با هدف اخذ بودجه بیشتر ؛ طوری گزارش و القا میشود که همه چند ده هزار کشته های حوادث رانندگی کشور ؛ اولا در جاده ها(نه در خیابانها و ..) و ثانیا همگی مسافر اتوبوس بودند) - در حمل و نقل بار ؛ دست راه آهن در خرید واگن بار باز هست و تسهیلات بی حد و حصر و یارانه های بدون برنامه سرازیر شده و الویت هم به راه آهن داده میشود که در اغلب موارد فاقد توجیه عقلانی هست ؛ چرا باید دولت یارانه مخفی(غیر مستقیم یا غیر شفاف) به راه آهن و هواپیمایی ها بپردازد؟ تنها سیستم حمل و نقل در ایران که از یارانه کمتری برخوردار هست ؛ حمل و نقل جاده ای هست ؛ اگر یارانه ها حذف شوند تقریبا راه آهن قیمت بلیطش به سی برابر و کرایه حمل بارش به بیش از ده برابر افزایش می یابد و قیمت بلیط هواپیما حداقل سه برابر میشود ؛ آنوقت هست که راه آهن و هواپیمایی ها متمایل خواهند شد سیستم های فشل خود را اصلاح و بهبود دهند و گرنه در شرایط فعلی یکی از موانع بزرگ توسعه کشور هستند (بدلیل باعیدن بودجه کشور و دولت)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس