درگیری نیروهای عراقی با داعش در «الموصل القدیمه»

براساس اطلاعات به دست آمده، داعش صدها خانواده اسیر شده را به عنوان سپر انسانی به مناطق درگیری با نیروهای عراقی منتقل می‌کند.

به گزارش مشرق از موصل، بعد از ظهر امروز برخی رسانه ها به نقل از وزارت دفاع عراق و منابع دیگر، از آزادی کامل شهر موصل خبر دادند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در عملیات امروز نیروهای عراقی در محله موصل قدیم فقط مناطق «فاروق اول، فاروق دوم، حضیره الساده، مسجد النوری، الحدباء، سرجخانه و الاحمدیه» تا لحظه تنظیم این گزارش، آزاد شده اند و همچنان درگیری‌ها در دیگر مناطق تحت اشغال داعش ادامه دارد.

مسجد نوری (محل اعلام خلافت سرکرده داعش) از جمله مناطقی بود که امروز به کنترل نیروهای عراقی درآمد تا بطور نمادین پایان خلافت خودخوانده داعش در عراق باشد؛ این اعلام و اهتزاز پرچم عراق در مناطق آزادشده به اشتباه برخی رسانه‌ها، به عنوان آزادسازی کامل موصل اعلام شد.

** برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی افزود: نیروهای عراقی در محور باب الجدید و باب لکش در حدود ۱۵۰ متر پیشروی داشته اند و ۱۳ خودروی نظامی تروریست های داعش در جریان این درگیری ها منهدم شده است.

** برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

وی گفت: نیروهای عراقی در نزدیکی منطقه حضیره الساده به سمت خیابان مکاوی و  و ورودی بازار «شعاریین» در حال پیشروی هستند.

این منبع آگاه افزود: مناطق «رأس الکور شامل بخش های خاتونیه، عبد خوب و الشهوان»، المیدان شامل بخش های «نبی جرجیس، قلیعات، امام ابراهیم»، باب جدید شامل منطقه «منطقه الساعه»، باب الطوب شامل، «بازار نجفی، بازار صغیر، پل قدیمی فلزی»همچنان در اشغال داعش هستند که شامل بخش مرکزی و شرقی محله موصل قدیم است.

به گزارش مشرق، تروریست ها در بخش غربی محله موصل قدیم از جمله منطقه «الخراب، المنقوشه» به صورت پراکنده حضور دارند.

براساس اطلاعات به دست آمده، داعش صدها خانواده اسیر شده را به عنوان سپر انسانی از مناطق «خیابان فاروق و حومه» به سمت میدان القلیعات منتقل کرده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از محله موصل قدیم در اشغال داعش است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    16 2
    دقیق ترین اخباز مبارزه با داعش رو سایت شما منعکس میکنه خیلی ممنون عالی بود
  • شام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    2 3
    G36 رو عشق است
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    1 0
    داعش مثل اسرائیل یک غده سرطانی است که جز ویرانی هیچ چیز دیگری بجا نگذاشته است
  • دیدگا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 0
    یک شهر به این عظمت و اهمیت رو با خیانت در عرض دو سوت دادن به حیوانهای وحشی داعش... و حالا با جون کندن و ریخته شدن خون جوانان بسیاری از عراق و حزب الله و جبهه مقاومت و ایران دارن ذره ذره پس میگیرن... لعنت بر اون خائنینی که به مردم عراق خیانت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس