عملیات آزادسازی موصل عراق

با پاکسازی های صورت گرفته در محور شمالی و غربی محله موصل قدیم، تروریست ها در مناطق «حضیره ساده، حمام منقوشه و الخراب» در محور شمال غرب در آستانه محاصره کامل هستند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غرب شهر موصل حاکیست، نبرد تن به تن در محله موصل قدیم، تنها منطقه در اشغال عناصر تروریستی داعش به شدت ادامه دارد. در حال حاضر، کمتر از ۷۰۰ متر مربع، معادل ۶ دهم درصد مساحت کل شهر موصل در اشغال تروریست ها است؛ مساحت کل شهر موصل ۱۸۰ کیلومتر مربع است.

** برای دیدن اندازه اصلی و جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**


یک منبع میدانی در غرب شهر موصل در گفت وگو با مشرق به پیشروی ها در محورهای مختلف محله موصل قدیم اشاره کرد و گفت: در محور شمال غرب محله موصل قدیم حدود ۶۰ درصد خیابان « فاروق» پاکسازی شده و نیروهای عراقی توانستند خود را به مرکز محله برسانند.

وی از ادامه درگیری شدید در حومه منطقه باب مسجد و احمدیه خبر داد و افزود: در محور شمال غرب موصل قدیم، مناطق « شیخ فتحی و باب السنجار» هم به طور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی شده است.

با پاکسازی های صورت گرفته در محور شمالی و غربی محله موصل قدیم، تروریست ها در مناطق «حضیره ساده، حمام منقوشه و الخراب» در محور شمال غرب در آستانه محاصره کامل هستند.

در محور غرب محله موصل قدیم نیز نیمی از منطقه المشاهده آزاد شده و در محور جنوب غرب، مواضع نیروهای عراقی در مناطق «البدن، خزرج و باب البیض» تثبیت شده است. در محور جنوب غرب، درگیری ها در مناطق «محمودیه، میاسه، الساعه و عمو البقال» ادامه دارد.

در محور جنوبی محله موصل قدیم درگیری های شدیدی میان طرفین در جریان است و منطقه جدیدی در این محور آزاد نشده است. تاکنون مناطق « بازار چهارشنبه، الکورنیش، باب لکش و نیمی از منطقه باب الجدید» به کنترل نیروهای عراقی درآمده است. درگیری های سنگین در منطقه «حوش الخان، باب سرای و پل اول» درجریان است.

به گزارش مشرق، روز گذشته نیز نیروهای عراقی موفق شدند منطقه «فاروق اول » را در محله موصل قدیم به طور کامل پاکسازی کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس