کد خبر 740424
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
شهرک سازی

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه تاکید کرد رژیم صهیونیستی نه تنها از قطعنامه‌های توقف شهرک‌سازی تبعیت نمی‌کند، بلکه ساخت‌وسازها در اراضی فلسطینیان را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، «نیکولای ملادنوف» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین و صلح خاورمیانه هشدار داد رژیم صهیونیستی از قطعنامه‌های این سازمان درخصوص لزوم توقف شهرک‌سازی‌ها و پایان اشغالگری در «کرانه باختری» تبعیت نمی‌کند.

ملادنوف شب گذشته (سه‌شنبه) در جلسه شورای امنیت سازمان ملل با اعلام عدم تبعیت اسرائیل از قطعنامه 2334، گفت: «از تاریخ 24 مارس افزایش قابل توجهی در فعالیت‌های مرتبط با شهرک‌سازی در مقایسه با گزارش قبلی دیده می‌شود؛ 4 هزار واحد مسکونی مراحل ساخت را طی می‌کنند و 2 هزار واحد دیگر نیز منتظر تصویب هستند.»

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» وی با «اشغالی» توصیف کردن سرزمین‌های فلسطین گفت «سیاست تداوم ساخت شهرک‌های غیرقانونی» در این مناطق با قطعنامه 2334 در تضاد است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه افزود: «تعداد بالای فعالیت‌های شهرک‌سازی ثبت شده در این بازه، احتمال تاسیس یک دولت فلسطینی مستقل و با دوام تحت راهکار دو دولتی را تضعیف می‌کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس