شهید وحید باروح

پس مرگ حق است و سراغ همه کس خواهد آمد اما چه شیرین است که مرگ در قالب شهادت به انسان روی بیاورد نه در رختخواب و دریاها و جاده های شمال و امثالهم .

گروه جهاد و مقاومت مشرق - آنچه در ادامه می خوانید، وصیتنامه وحید باروح است که در دبیرستان سپاه تهران تحصیل می کرد و در دوران دبیرستان به جبهه رفت و شهید شد.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللّهُ»
«أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ اللّهُ»
« أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیّاً أمِیرَ المُؤمِنینَ وَلِیُّ اللّه»

اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ

این جانب وحید باروح با اقرار به وحدانیت خداوند و این که محمد (صلی الله علیه و آله) فرستاده و بنده ی اوست و این که علی (علیه السلام) و اولادش جانشینان او هستند وصیت نامه ی خود را آغاز میکنم.

البته حرفی و وصیتی برای نوشتن ندارم چون تمام حرف ها را پیش از من شهدا و بندگان مخلص خدا گفته اند ؛ ولیکن چند جمله ای من باب ذکر در این نوشته ها ثبت میکنم،
تا اوّلا وظیفه ی خود را ادا کنم و ثانیا اتمام حجتی باشد برای عاقلان و مغرضان .

اوّل تقوای الهی پیشه کنید و از خدا بترسید و همیشه خود را در محضر حق ببینید .
کمتر گناه کنید و بیشتر به فکر مرگ و معاد باشید و از هوای نفس که شیطان درون می باشد پیروی نکنید که از زیانکاران خواهید بود.

دوّم این که از این انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی که دستاورد خون شاید صد ها هزار شهید باشد خوب حراست و حفاظت کنید که سرنوشت اسلام در این برهه از زمان معلوم خواهد شد و در این جاست که افراد امتحان خواهند شد که: أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ(عنکبوت-۲)

پس اگر مسلمان حقیقی هستید و مانند علی (علیه السلام) و دیگر ائمه(علیهم السلام) و بزرگان دین ، حرف و عمل ما یکی است وقت ، وقت امتحان پس دادن و تعیین سرنوشت است .

سوّم اینکه بدانید : نه تنها من بلکه تمامی دوستان و همرزمان من و شهدای قبل از من نیز راهی که انتخاب کرده اند یعنی جهاد تا شهادت ، از روی بصیرت کامل بوده ، نه از روی تعصب یا اغفال ، بلکه شما اغفال شده اید که این گونه فکر می کنید؛

من در همین جا بگویم: به خدا قسم راضی نیستم که کسی بعد از من بیاید تحلیل کند که جوان های مردم را به کشتن دادند و از این قبیل حرف ها؛ حالا گویندگان می خواهند از اقوام و فامیل باشند چه همسایه و آشنا و چه غریبه و یقین بداند کسی این حرف ها را بزند اگر من حقّی بر گردنش داشته باشم در قیامت از او نخواهم گذشت.

شما اگر راست می گویید که جوان های مردم را به کشتن دادند، بروید و جلوی مرگ و موت خودتان و جوان هایتان را بگیرید که هرگز نخواهید توانست پس مرگ حق است و سراغ همه کس خواهد آمد اما چه شیرین است که مرگ در قالب شهادت به انسان روی بیاورد نه در رختخواب و دریاها و جاده های شمال و امثالهم .

منبع: ستاد یادواره شهدای دبیرستان سپاه تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    6 0
    "چه شیرین است که مرگ در قالب شهادت به انسان روی بیاورد نه در رختخواب و دریاها و جاده های شمال" احسنت
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    4 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • نوراله کرمان IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    ای شهید مارا در قیامت مورد شفاعت قرار بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس