ماکرون

شبکه خبری فرانس24 نوشت: رئیس جمهوری فرانسه در تماس های تلفنی جداگانه با رئیس جمهوری ایران، پادشاه عربستان و امیر قطر، از آنان خواست برای حل بحران وارد گفت و گو شوند.

به گزارش مشرق ، به نقل از شبکه خبری فرانس24، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تماس های تلفنی جداگانه با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و شیخ تمیم امیر قطر گفت و گو کرد.


به نوشته تارنمای فرانس24، مکرون در گفت و گو با سران کشورهای خلیج فارس ابراز امیدواری کرد که ثبات در منطقه حفظ شده و مبارزه با تروریسم با جدیت بیشتری دوام یابد.


مکرون در تماس تلفنی با روحانی، همچنین با دولت و ملت ایران بویژه خانواده قربانیان حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران ابراز همدردی کرد.


صبح روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که منجر به شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر شد.


براساس گزارش فرانس24، یک سخنگوی ریاست جمهوری فرانسه گفت که مکرون در روزهای آینده نیز به میانجی گری میان کشورهای منطقه ادامه خواهد داد.


رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه نیز با امیر قطر و همچنین با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که حامی قطر است به صورت تلفنی گفت و گو کرده بود.


عربستان روز دوشنبه (15 خرداد 96) به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند. 


عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    1 0
    اینها حیوانند گفتگو سرشان نمیشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس