تحولات عراق البعاج

نیروهای بسیج مردمی همچنین توانستند کنترل مسیر ارتباطی « عدناینه - البعاج» را در دست گیرند. عملیات خنثی سازی بمب ها و تله های انفجاری به کار گذاشته شده در مناطق مختلف شهر البعاج ادامه دارد.

به گزارش مشرق؛ روز گذشته شهر البعاج در شمال غرب استان نینوا از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد. نیروهای بسیج مردمی در این عملیات تروریست ها را از محور شمال و جنوب شرق دور زدند و بدون پاکسازی مناطق شرقی موفق به بازپس گیری شهر البعاج شدند. در این عملیات ۲۰ رو تا در محور شرقی به محاصره نیروهای بسیج مردمی عراق درآمد.

 نیروهای بسیج مردمی همچنین توانستند کنترل مسیر ارتباطی « عدناینه - البعاج» را در دست گیرند. عملیات خنثی سازی بمب ها و تله های انفجاری به کار گذاشته شده در مناطق مختلف شهر البعاج ادامه دارد.

پس از محاصره شهر موصل، تعلفر و آزادی شهر القیروان، شهر راهبردی البعاج اتاق عملیات گروه تروریستی داعش در استان نینوا به شمار می آمد. در تابستان  سال ۲۰۱۴ نیز تروریست های داعش عملیات اشغال شهر موصل را از شهر البعاج شروع کردند.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه واقعی، روی نقشه کلیک کنید**

گروه تروریستی داعش همچنین از طریق این شهر نیرو و تجهیزات نظامی منتقل شده از خاک سوریه را به سایر مناطق عراق ارسال می کرد. شهر البعاج مناطق بیابانی استان الانبار و صلاح الدین را نیز به یکدیگر متصل می کند و این مسئله همچنان برای تروریست ها حائز اهمیت است.

در ۴۸ ساعت گذشته در محور شمالی و جنوبی شهر البعاج مناطق « ام حجاره، قبرهاجر، العجوز، الکرعان، النوفلی، الکری، المسرج الفرج، اصدیره شمالی، جابریه، صهریج و صیحه صگر» از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است.

نیروهای بسیج مردمی پس از آزادی شهر البعاج، پاکسازی منطقه مرزی « تل صفوک» را در جنوب روستای « جایر» در دستور کار قرار داده اند. «تل صفوک» گذرگاه های رسمی عراق و سوریه محسوب می شود که در حال حاضر در اشغال داعش است.

گروه تروریستی داعش تا چند ماه قبل از طریق این گذرگاه نیرو و تجهیزات را از مناطق اشغالی سوریه به خاک عراق منتقل می کرد اما حالا این گذرگاه به تنها مسیر عقب نشینی تروریست ها در استان نینوا تبدیل شده است.

اگر نیروهای بسیج مردمی موفق به پاکسازی گذرگاه « تل صوک» شوند، تنها گزینه برای فرار تروریست ها به خاک سوریه گذرگاه مرزی القائمیه در استان الانبار عراق است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    31 1
    انسان روی نورانی این رزمندگان را می بیند یاد رزمندگان خودمان می افتد خدا قوت بسیجی
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    2 0
    یاد هشت سال دفاع مقدس افتادم هوا شرجی و بالای 50 درجه هست اونجا شهید نشی باز هوا مثل جهنم
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    7 1
    باید به سوی دیرالزور و تعقیب داعش رفت نباید اجازه داد که داعشی و تروریستهای اردنی پشت مرزهای عراق اردو زده تجدید قوا کنند اگر 4 سال پیش موقع بحران سوریه حشد به داد اسد رسیده بود الان داعش نیمی از عراق را نمی توانست اشغال کند الان هم تاریخ باز تکرار می شود باید تروریستها حتما تعقیب شوند
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    3 1
    اگر کوفی جماعت نباشند اجاره نمی دهند تروریستهای اردنی 4000 تان ک برای حمله به کوفه نجف و کربلا پشت مرزهای عراق جمع کنند انها مرز نمی شناسند از بمباران اشتباهی آمریکا نبایند بترسند ما خود کم در جنگ هشت ساله بمباران شدیم
  • پیروز IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    6 0
    ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ، وقتی شما در کار درست استقامت کردید خدا نیز شما را یاری خواهد کرد ، منتها در مملکت فعلی ما برخیها هنوز در خواب هستند ، هشتاد و سه کشور یا بیشتر خواستند سوریه وبشار اسد نباشد و سوریه تجزیه شود و مامنی برای حمله به کشور شود ، آنهم تروریستهایی که به خون مردم ما تشنه هستند ولی خدا نخواست و آن نیست به جز مجاهدتهای مظلومانه شهدای مدافع حرم ایرانی، لبنانی، پاکستانی، عراقی، افغانی، سوری وووو ، ولی در کشور ما هنوز افرادی هستند که میپرسند چرا ما در سوریه میجنگیم نمیگویند اینهمه تروریست در عراق و سوریه چه میخواهد؟ هنوز برخیها حتی نمیخواهند تحلیل کنند که مجاهدین مظلوم ما چه کردند ، چرا در سوریه و عراق اینهمه تروریست آمد و حالا دارند فرار میکنند ؟ اینجا جای تحلیل نیست ولی خیلی مطلب هست که گفته نشده ولی خدا لعنت کند افرادی را که دشمن محور مقاومت هستند و قدر این آسایش و امنیت را نمیدانند
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
      5 0
      واقعا انسان از این تحلیل های کور کورانه بعضی ها که کاری با مدافعین حرم در این کشور می کنند که هیچ دشمنی در حق بشریت این دشمنی را نمی کند معطل می ماند که اسم این همه کینه و خشک مغزی را چه بگذارد اگر در فرانسه یک حمله تروریستی می شود جلوی سفارت قاتل شمع می سوزاندند ولی روز قبل از آن مظلومین لبنان قتل عام شدند و هیچ تسلیتی نیز به آنها نگفتیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس