استان صلاح الدین.jpg

چند تیپ از نیروهای بسیج مردمی به بخش های شمالی استان صلاح الدین و جنوب استان نینوا اعزام شده اند تا مانع از حملات مجدد تروریست‌ها شوند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی داعش پس از شکست های سنگین در مناطق مرکزی و غربی استان نینوا، از صبح دیروز عملیات گسترده ای را از سه محور برای قطع ارتباط بغداد با شهر موصل انجام دادند.

در محور نخست، تروریست ها از محور غربی شهر کرکوک، مواضع نیروهای بسیج مردمی را در رشته کوه های مکحول ( شرق منطقه الشرقاط و جنوب استان نینوا) و مناطق الزویه و عین النمل با حملات خمپاره ای و خودروهای انتحاری هدف قرار دادند.

** برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی نقشه، روی آن کلیک کنید**

درگیری ها در این منطقه ساعت ها جریان داشت که در نهایت با هلاکت ۳۰ تروریست، حملات دفع شد. تروریست ها درصدد بودند با اشغال مناطق الزویه و عین النمل بر جاده مواصلاتی بغداد - موصل اشراف پیدا کنند و مانع از انتقال تجهیزات و نیرو از مرکز عراق به شهر موصل شوند.

در محور دوم، با هوشیاری نیروهای بسیج مردمی عراق، تحرکات تروریست های داعش در محور شرقی جاده بغداد - موصل رصد شد. نیروهای بسیج مردمی با منهدم کردن ۵ خودروی نظامی تروریست ها توانستند حملات را در این محور خنثی کنند. تروریست های داعش با از دست دادن ۴۰ تن از نیروهای خود مجبور شدند از این محور عقب نشینی کنند.

تروریست های داعش در محور سوم از غرب منطقه حویجه، عملیاتی را با هدف اشغال مجدد شهر الشرقاط انجام دادند و باز هم تلاش کردند مسیر انتقال تجهیزات نظامی و اعزام نیروهای عراقی را از پایتخت به سمت شهر موصل قطع کنند که با مقاومت نیروهای بسیج مردمی ناکام ماندند.

نیروهای عراقی پس از عقب راندن تروریست ها، حملات معکوسی را در این محور انجام دادند و توانستند منطقه « مسیحلی» را بازپس بگیرند. در جریان پاکسازی مجدد این منطقه ۲۰ تروریست به هلاکت رسیدند.

** برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی نقشه، روی آن کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: چند تیپ از نیروهای بسیج مردمی به بخش های شمالی استان صلاح الدین و جنوب استان نینوا اعزام شده اند تا مانع از حملات مجدد تروریست‌ها شوند.

به گزارش مشرق، اگر عناصر تروریستی داعش موفق به اشغال مجدد شهر الشرقاط، رشته کوه های مکحول و جاده بغداد - موصل شوند، ارتباط نیروهای عراقی از پایتخت با شهر موصل قطع می‌شود و عملیات در مناطق شمالی عراق متوقف می شود. در حال حاضر، تروریسته ای داعش در حومه شرقی شهر الشرقاط و غرب استان کرکوک در محاصره کامل نیروهای عراقی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    6 1
    بمباران شدید. کارتمام می شود
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
      2 1
      همینجوری یه چیزی نگو.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    7 0
    دقیقا همین مشکلو چند سال تو سوریه داشتیم اونجا دائما حمله می کردن که راه خناصر اثریا را بگیرند تا ارتباط شمال و حلب قطع شود !
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    1 0
    داعش بجای فرستادن این نیروها به شهر رقه دارد باقیمانده نیروهایش را که می توانند رقه را نجات دهند در عراق به کشتن می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس