کمیسیون بهداشت و درمان

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کارگروهی متشکل از کمیسیون و نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی برای بررسی تجمع امروز مقابل مجلس مربوط به اختلاف نظر پاتولوژیست‌ها و دکترهای تک‌رشته‌ای خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد‌نعیم‌ امینی‌فر نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: لایحه موافقنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر به علت مرتبط بودن آن با ارائه خدمات درمانی به عنوان کمیسیون اصلی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی شد.

وی لایحه مزبور را زمینه‌ساز همکاری میان کشورهای همسایه دریای خزر و بهبود نظام‌های همکاری و نیز تعاملات گروه‌های امدادی و تسهیلات برای ورود و خروج آنها برشمرد و با اشاره به حضور نمایندگان وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه هنگام بررسی لایحه در کمیسیون بهداشت و درمان گفت: کمیسیون به اتفاق آرا این لایحه را تصویب کرد.

امینی‌فرد از بررسی طرح تامین اجتماعی همگانی به عنوان دستور کار دیگر امروز کمیسیون بهداشت و درمان سخن گفت و امینی‌فر با ذکر این نکته که اعضای کمیسیون بهداشت معتقدند که طرح مزبور، طرح پخته‌ای نیست، اظهار داشت: مقرر شد کمیته‌ای مرکب از اعضای کمیسیون و طراحان طرح تشکیل شود تا منابع مالی آن مشخص‌تر گردد و دوباره به کمیسیون بیاید.

وی با اشاره به تجمع صبح امروز پاتالوژیست‌ها و دارندگان مدرک تک رشته‌ای در مقابل ساختمان مجلس خاطرنشان کرد: به علت درخواست آقای لاریجانی رئیس مجلس کمیسیون بررسی موضوع را در اولویت قرار داد و با حضور چند تن از مدیران ادارات مختلف وزارت بهداشت و نمایندگانی از 2 گروه تجمع‌کنندگان موضوع را بررسی کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این باره هم مقرر شد کارگروهی متشکل از کمیسیون و نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی تشکیل شود و در نهایت کمیسیون بر اساس نظر این کارگروه نسبت به تنقیح قوانین و یا قانونگذاری جدید اقدام کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس