تیم جوانان ایران

ایران و پرتغال سومین دیدار خود از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی 2017 جوانان در کره جنوبی را در حالی برگزار می کنند که سرنوشت صعود تیم های این گروه به دور بعد در گروه نتیجه مسابقات روز پایانی است.

سرویس ورزش مشرق – تیم فوتبال جوانان کشورمان پس از دو دیدار ابتدایی و کسب یک پیروزی و یک شکست در دیدار با کاستاریکا و زامبیا در سومین گام در شهر اینچئون باید به مصاف پرتغالی برود که از نظر عناوین و تعداد حضور به مراتب برتر از هر سه تیم حاضر در این گروه است.

بر اساس این گزارش، پرتغال برای نخستین بار در سال 1979 در مسابقات ژاپن حضور یافت و در همان دوره تا مرحله یک چهارم نهایی بالا رفت ولی در دیدار با اروگوئه با نتیجه یک بر صفر حذف شد.

این تیم پس از 10 سال بار دیگر در سال 1989 به مسابقات عربستان راه یافت و با سرمربیگری کارلوس کی روش عنوان قهرمانی آن دوره از مسابقات را به نام خود زد. پرتغال دو سال بعد (1991) باز هم با هدایت همین سرمربی در مسابقاتی که پرتغال میزبانی اش را برعهده داشت عنوان خود را تکرار کرد.

حریف امروز کشورمان در سال 1993 در استرالیا ضعیف ظاهر شده و در دور گروهی حذف شد. سپس در سال 1995 در قطر در دیدار رده بندی اسپانیا را شکست داد و سوم شد. پرتغالی ها در رقابت های 1999 تونس باز هم به این مسابقات صعود کردند ولی در دور یک هشتم در ضربات پنالتی به ژاپنی باختند که در آن دوره نایب قهرمان شد.

این تیم تا سال 2007 به جام جهانی نرفت ولی در آن دوره در کانادا به یک هشتم رسید و آنجا توسط شیلی حذف شد. پرتغال در 2011 به کلمبیا رفت و با قدرت تا فینال پیش رفت اما در نهایت در وقت های اضافه 2-3 به برزیل باخت و دوم شد.

پرتغالی ها در 2013 و در مسابقات ترکیه هم در دور یک هشتم با شکست برابر غنا(3-2) حذف شدند و در دوره قبل این رقابت ها (2015) در نیوزیلند در یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی به برزیل باختند و به کشورشان برگشتند!

تیم پرتغال در این دوره از مسابقات با بهترین جوان هایش به مسابقات گام گذاشته و بین آنها یک لژیونر هم دارد.

این تیم تاکنون (تا پیش از این دوره) در 10 دوره مسابقات حضور داشته و حالا یازدهمین حضورش را تجربه می کند. پرتغالی ها در این ادوار مجموعا 51 بازی (با احتساب دو بازی اول در گروهی که ایران هم در آن حضور دارد) انجام داده و 28 برد، 9 مساوی (با تساوی آخر برابر کاستاریکا) و 14 باخت ( با شسکست برابر زامبیا) بدست آورده اند. 72 گل زده (با احتساب دو گلی که به زامبیا و کاستاریکا زدند) دارند و 43 گل خورده (با 2 گلی که از زامبیا و یک گلی که از کاستاریکا دریافت کردند).

تا پیش از دیدار ایران – پرتغال تیم کشورمان با یک برد و 3 امتیاز در رده سوم جدول گروه C قرار داشت و پرتغال در رده چهارم ایستاده بود. زامیبا با 6 امتیاز اول گروه است و صعودش را قطعی کرده است. تیم کشورمان در صورت راهیابی به دور بعد در تاریخ فوتبال کشورمان اتفاق بزرگی را رقم خواهند زد.

در پایان این دور تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله یک هشتم صعود می کنند و بین 6 گروه حاضر در این مسابقات 4 تیم برتر سوم گروه ها نیز به دور بالاتر راه پیدا می کنند. تیم کشورمان در صورت دومی در گروه خود باید با تیم دوم گروه A (آرژانتین، کره جنوبی/میزبان مسابقات/، انگلیس و گینه) دیدار کند. اگر هم تیم ایران سوم شود باید با تیم اول همین گروه (A) مصاف بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس