اخراج

مراسم انتخاباتی ارشاد استان مرکزی با اخراج هنرمند منتقد از سالن به دلیل اعتراض به اقدامات دولت یازدهم همراه بود.

به گزارش مشرق، درحالی که از چندماه گذشته استان مرکزی و بخش دولتی رنگ و بویی کاملا تبلیغاتی گرفته و مدیریت ارشد استان کار تبلیغی خود را از ماه‌های پایانی سال ۹۵ آغاز کرده بود این بار نوبت به کار تبلیغی در حوزه فرهنگ و هنر رسید.

مراسمی که در فرهنگسرای آئینه برگزار شد و میهمان آن نیز معاون وزیر ارشاد بود که چند روزی است در این استان اسکان گزیده است و ارشاد استان نیز با دعوت از اقشار مختلف برای حضور سعی در تکمیل جمعیت سالن برای برگزاری یک شوی سیاسی تبلیغی نمود.

برنامه که برخلاف عرف رایج با کار تبلیغی کاملا سیاسی آغاز شد، با حضور مرشدی شروع شد که ابتدای امر به مانند دوران شاهنشاهی شعری در مدح و هدیه به معاون وزیر قرائت کرد و در پایان نیز با دعوت از همه به رای و حمایت از جریان دولت سخنان خود را به پایان برد.

در این برنامه جمعی از افراد همسوی دولت به عنوان سخنران مشخص شده بودند تا ضمن بیان دستاوردهای دولت در استان مرکزی به مدح و ثنای عملکرد دولت یازدهم بپردازند بدون آنکه از وضعیت چالش‌های حوزه فرهنگ استان مرکزی که در طول ۴سال ۳ مدیرکل عوض کرد سخنی به میان آورند.

در این میان، درحالی که پس از همه سخنان و ثناها نوبت به استاندار مرکزی رسید یکی از هنرمندان معترض به بیان سخنانی خطاب به هنرمندان پرداخت و گفت: اگر شما به نبود بودجه اعتراض می‌کنید باید بدانید وقتی پول کشور خرج حقوق‌های نجومی می‌شود بودجه‌ای باقی نمی‌ماند که خرج حوزه فرهنگ شود.

وی افزود: به نبود بودجه اعتراض دارید و از کمبود اعتبار در کاهای فرهنگی و هنری گلایه می‌کنید و از استاندار و مسئولان ارشاد درخواست کمک دارید، درحالی که این دولت بودجه‌ها را خرج پرداخت حقوق‌های نجومی می‌کند که اگر جلوی این موضوع گرفته شود می‌توان به حل مشکلات امیدوار بود.

هنرمند معترض استان مرکزی به موضوع سند ۲۰۳۰ هم واکنش نشان داد و گفت: درد ما سند ۲۰۳۰ است که طبق آن باید ازدواج مرد با مرد و حتی آموزش‌های جنسی به کودکان تسهیل و آزاد شود.

هنوز صحبت‌های این هنرمند معترض پایان نگرفته بود که رئیس ارشاد اراک، برخی همراهان استاندار با هل دادن این هنرمند معترض را از سالن اخراج کردند تا نشان دهند هنرمندان تا وقتی نسبت به شرایط حاکم و مشکلات و معضلات حرف نزنند و در راستای رای آوری برای دولتی‌ها کلام بگویند عزیز هستند در غیر این صورت به صورت کاملا نامحترمانه ضمن برخورد و اخراج آنها را در نطفه خفه می‌کند.

این اتفاق درحالی اتفاق افتاد که هیچ مهمان برنامه‌ای به رفتار ناشایست با این هنرمند اعتراض نکرد و نشان داد که این جمع یک دست تنها برای برگزاری یک شوی تبلیغاتی برای دولت گردهم آمده است.

هرچند پس از سخنان این هنرمند معترض استاندار مرکزی که مهمان ویژه این مراسم هم به شمار می‌رفت سخنان خود را در چند خط خلاصه کرد و پس از اهدای تقدیرنامه به برخی گزیده شده‌های ارشاد سالن را ترک کرد اما اضطراب و استرس دولتی‌ها از اعتراض هنرمندان معترض تا حدی بود که هنگام اهدای جوایز وقتی یکی از این افراد درخواست چند دقیقه سخنرانی را داشت از این عمل ممانعت شد و دربرابر اصرار زیاد او ایستادگی و ممانعت شد و نشان داده شد این جلسه نه برای فرهنگ و هنر که برای جمع کردن رای برای دولتی ها بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رحمت IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    2 7
    فکر میکنم که اخراج از کتک زدن بهتره ها!!!!!!!!!
  • اراکی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    0 0
    استاندار استان مرکزی خودش معاون بنیاد باران بوده . خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...
  • بهلول IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    0 0
    معاون و مشاور وزیر نفت آقای محمود رضا آستانه رسما بعنوان رییس ستاد آقای روحانی چند ماهی است با پشتیبانی و کمک استاندار در استان مستقر شده و مشغول خدمت به کشور است . بیچاره هیچ حقوق و حق ماموریتی هم دریافت نمی کند !!!! با استاندار هم نشستهای شبانه ندارد ! و هیچ امکانات دولتی هم استفاده نکرده ! و مظلومانه تک و تنها از محکومین فتنه 88 چون فائزه هاشمی و کرباسچی و موسوی تبریزی و... جهت سخنرانی در استان و دانشگاههای اراک دعوت به عمل آورده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس