صوت کامل سخنان هاشمی طبا در رادیو ورزش

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی امروز خود در رادیو ورزش، گفت: مسولان کشور در هر رده ای که هستند به امر ورزش توجه داشته باشند.

به گزارش مشرق، سید مصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در مصاحبه با رادیو ورزش به شرح نظرات و برنامه‌های خودپرداخت که محورهای آن به شرح ذیل است:

*تربیت‌بدنی برخلاف اینکه برخی فکر می‌کنند تربیت بدن است، بلکه معنی‌اش تربیت انسان از طریق فعالیت بدنی است.

*نظم، اطاعت از مربی، اطاعت از داور و قاضی، احترام به حریف و  دوست داشتن حریف مواردی است که در جریان ورزش یاد گرفته می‌شود و چون عملیاتی است در انسان ملکه می‌شود.

*ورزش نبرد زمان صلح است و اعتمادبه‌نفس و قدرت خلاقیت را افزایش می‌دهد.

*تربیت‌بدنی عبارت از تربیت انسان‌ها است و ورزش قهرمانی رسیدن به اوج تربیت است.

*متأسفانه آموزش‌وپرورش ما علی‌رغم توجه به ورزش ولی از ابزار تربیت‌بدنی برای امور تربیتی غافل است.

*امور پرورشی مدارس ما عامل اجرای مناسک مذهبی است و خوب است؛ ولی پرورش یعنی ملکه شدن امور تربیتی در وجود انسان و این با تربیت‌بدنی امکان‌پذیر است.

*آموزش پرورش ما باید مدرسه تربیت شود و تربیتش بر آموزشش بچربد.

*باید تسهیلات برای ایجاد باشگاه‌ها ایجاد شود.

*آموزش سراسری معلمان و استعدادیابی از سال 80 برچیده شد و من دلیلش را نمی‌دانم و باید راه‌اندازی شود.

*پایه ورزش بعد از آموزش‌وپرورش باشگاه‌ها هستند و دولت باید در ایجاد تداوم آن‌ها کمک کند. باشگاه‌ها تداوم‌دهنده تربیت‌بدنی آموزش پرورش است.

*پایه اقتصاد ورزشی باشگاه‌ها هستند که با کمک مردم و دولت می‌تواند شکل بگیرد.

*شعار من اولاً حفظ ایران و سرزمین اسلام و همچنین تغییر کشاورزی به‌سوی مدرنیته شدن  است و دوم نیز پیگیری اقتصاد مقاومتی در تولید و اشتغال و افزایش میزان گردشگر خارجی است.

*باید تماشاگران ورزشی پول لذتی که از تماشای ورزش می‌برند را پرداخت کنند همان‌طور که تماشاگران سینما و تئاتر هزینه می‌پردازند و این می‌تواند کمکی برای باشگاه‌ها باشد.

* نشر کتاب‌های پرطرفدار کاملاً زیرزمینی انجام می‌شود و ما مشکل قانون کپی‌رایت در بسیاری از زمینه‌ها داریم. پیراهنی که در اروپا 80 یورو فروش می‌رود باکیفیتی پایین در ایران 10 هزار تومان فروش می‌رود.

*باید تولیدکنندگان ما به این فرهنگ برسند که به حقوق دیگران احترام بگذارند.

*مسلمانان علاوه بر اینکه قانونمند هستند یک حقوق اضافه‌ای هم قائل هستند و آن ایثار است و این فرق اسلامی بودن و قانونی بودنی است که در اروپا مرسوم است.

*شعارم حفظ ایران است و این یعنی پرداختن به کشاورزی و گردشگری است.

*ازنظر کیفیت لباس ورزشی مشکلی نداریم و از این لحاظ می‌توانیم در رفع نیاز ورزش عموم مردم بی‌نیاز خارج شویم.

*ما تولیدکننده وسایل ژیمناستیک ورزشی کمک‌آموزشی داریم که حتی به کشورهای مختلف نیز صادر کرده است.

*درزمینهٔ ابزار عمومی ورزش می‌توانیم خودکفا باشیم و به اقتصاد مقاومتی‌مان کمک کنیم.

*نسبت به دانشگاه‌ها دیدی قوی ندارم و می‌گویم دکتری که با نمره 10-12 قبول می‌شود دکتر نیست و باید با نمره 20 قبول شود؛ قاطبه متخصصین ما از متوسط پایین‌تر هستند.

*مربیان ما باید مؤلف باشند نه مقلد؛ و اگر بتوانیم دانش‌آموختگان تربیت‌بدنی را از فیلتری عبور دهیم که یقین داشته باشم که توانایی و تخصص مدیریتی و فنی لازم رادارند می‌توانیم برای شرکت‌های دانش‌بنیان از آن‌ها استفاده کنیم.

* ورزش و جوانان تعارف برای جوانان و شبیه زینت‌المجالس است.

*وزارت ورزش یعنی ورزش برای همه و برای همه اقشار را پوشش دهد.

*جوانان مسائل مختلف دارند و هرکدامم از مسائلشان به وزارتخانه‌های مختلف ربط دارد و شورای عالی جوانان برای این امر چیز خوبی بود.

*باوجود شورای عالی جوانان وزارت ورزش و جوان، سازمان تربیت‌بدنی باشد بهتر است.

*نباید آدم ناوارد را به کار بگماریم ولی نباید بگوییم که چون قهرمان است وزیر شود. رئیس سازمان تربیت‌بدنی داشتیم که خودش می‌گفت من تابه‌حال دستم به توپ نخورده است.

*اگر بچه‌ها لذت ورزش را چشیده باشند در بزرگی هم ورزش می‌کنند.

*ورزش برای بانوان ما لازم‌تر از آقایان است چون بخش بزرگی از آن‌ها پس از تحصیل خانه‌دار می‌شوند و به دلیل زایمان و بچه‌داری باید ازلحاظ جسمانی قوی باشند.

*آکادمی‌ها و اماکن ورزشی لازم و ملزوم هم هستند و چون تعداد ورزشکارهای کمی داریم احساس می‌کنیم ورزشگاه‌های زیادی داریم درصورتی‌که باید اماکن ورزشی برای ورزش کردن درست کنیم نه برای تماشای ورزش.

*شاهد بودیم یک ایرانی علیه ایرانی دیگری  در مجامع بین‌المللی شکایت می‌کرد درصورتی‌که من به‌هیچ‌وجه چنین رفتاری را حتی علیه فردی که شخصاً قبولش نداشتم  نمی‌کردم و به نظرم باید حسادت را کنار گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    1 0
    مدرسه ی - نوشته شما آقای مشرق اشکال دارد وضد تبلیغ است- آموزش و پرورش ما ؛ باید مدرسه ی تربیت شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس