تراکتورسازی و استقلال

بررسی تمام دیدارهای استقلال و تراکتورسازی و البته پرسپولیس در هفته های پایانی ادوار لیگ برتر بیانگر نکات جالبی است. اینکه مثلا آبی ها بر عکس تبریزی ها معمولا خاطر خوشی از ایستگاه آخر مسابقات ندارند.

سرویس ورزش مشرق - پرسپولیس قهرمان زود هنگام لیگ شانزدهم شد تا در ایستگاه پایانی رقابت‌ها حساسیتی در بالاترین پله جدول به چشم نخورد. با این حال نبرد استقلال و تراکتور سازی برای رسیدن به نایب قهرمانی همچنان ادامه دارد؛ استقلال ۵۴ امتیازی با تفاضل گل ۱۷+ بالاتر از تراکتورسازی ایستاده که ۵۳ امتیازی است و مترصد رسیدن به جایگاه دوم جدول.

استقلال در هفته پایانی با سپاهان روبه رو خواهد شد که به کسب سهمیه آخر لیگ قهرمانان آسیا چشم دوخته است. در مقابل شاگران امیر قلعه نویی در تبریز پذیرای نفت تهران و تیم علی دایی هستند. بررسی تمام دیدارهای استقلال و تراکتورسازی و البته پرسپولیس در هفته های پایانی ادوار لیگ برتر بیانگر نکات جالبی است. اینکه مثلا آبی ها معمولا خاطر خوشی از ایستگاه آخر مسابقات ندارند و بر عکس تبریزی ها همواره با شادی از خط پایان رقابت‌ها گذشته اند. هر چند که در لیگ چهاردهم نفت منصوریان خاطره ای تلخ را در ذهنشان برجای گذاشت.

تراکتورسازی  ۷۱ درصد

تراکتورسازی تبریز تا کنون در ۸ دیدار پایانی ادوار لیگ برتر صاحب ۵ پیروزی و ۲ تساوی شده تنها در اولین دوره رقابت‌ها  بوده که با شکست لیگ  را به پایان رسانده است. تبریزی‌ها با کسب ۷۱ درصد پیروزی در بازی‌های آخر فصلشان بهتر از سرخابی‌های پایتخت عمل کرده اند. نکته  جالب توجه اینکه آنها در هفته پایانی لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم با نتیجه مشابه ۳-۱ از خجالت پرسپولیس و استقلال در آمده‌اند. بهترین پیروزی هفته‌های پایانی تراکتورسازان هم فصل قبل در تقابل با استقلال اهواز به ثبت رسید. آنجا که شاگردان قلعه نویی 5-۰ حریف در حال سقوطشان را با شکست راهی اهواز کردند. تراکتورسازی که از ۱۴ سال پیش به بعد بازی آخر فصل خود را نباخته امیدوار است با شکست دادن نفت دایی و توقف احتمالی استقلال برابر سپاهان عنوان دوم لیگ شانزدهم را به خود اختصاص دهد. 

پرسپولیس ۶۹ درصد

پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ شانزدهم در هفته پایانی رقابت‌ها تنها برای بهتر شدن عملکردش با سیاه جامگان خراسانی تقابل خواهد داشت. پرسپولیس ۶۶ امتیازی در ۱۵ بازی پایانی خود در ادوار لیگ موفق شد ۱۰ پیروزی به نام خود ثبت کند و پیروزی بر میزبان میتواند عملکرد پرسپولیس را در هفته های پایانی بهبود ببخشد. قرمزپوشان پایتخت در هفته های آخر ادوار لیگ ۴ مرتبه شکست را برابر  فولاد سپاهان،  ذوب آهن و تراکتورسازی  تجربه کرده اند که این آخری با نتیجه ۳-۱ به ثبت رسیده است. جالب اینکه تنها تساوی قرمزها در هفته آخر مسابقات هم برابر سپاهان در لیگ نهم حاصل شده است.

قرمز پوشان تهرانی به طور متوسط از هر بازی پایان فصل خود 2.06 امتیاز بدست آورده اند تا از این حیث بعد از تراکتور سازان قرار بگیرند.

                                              

استقلال و شانس ۴۲ درصدی

استقلالی ها برای دوم شدن در لیگ شانزدهم باید از سد سپاهان مدعی بگذرند با این حال سابقه نشان می‌دهد آبی‌های پایتخت تنها در ۴۲ درصد بازی‌های ایستگاه آخر خود از لحاظ امتیازی موفق عمل کرده اند. استقلال طی ۱۵ دیدار تنها ۵ مرتبه بازی آخر فصل را با پیروزی پشت سر گذاشته است. نکته قابل توجه اینکه استقلال و سپاهان در هفته پایانی لیگ چهارم نیز برابر یکدیگر قرار گرفتند که حاصل دیدار دو تیم در استادیوم آزادی تساوی ۲-۲ بود. البته پرگل‌ترین پیروزی آبی ها در ایستگاه آخر لیگ پنجم رقم خورد؛ آنجا که استقلال با ۲ گل عنایتی و ۲ گل سیاوش اکبرپور ۴-۱ برق شیراز را شکست داد.

آبی‌ها فصل پیش در هفته آخر مسابقات برابر صبا ۱-۱ متوقف شدند تا در ثبت ناکامی پی در پی هت تریک کرده باشند. استقلال پیش از این در هفته پایانی لیگ سیزدهم ۱-۳ به تراکتور سازی در تهران باخته بود و البته در هفته اخر لیگ چهاردهم یک بر صفر به پرسپولیس!

جدول عملکرد تمام بازیهای هفته آخر ۳ تیم بالای جدولی لیگ شانزدهم در ادوار رقابت‌های لیگ برتر

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

میانگین امتیاز

تراکتورسازی

۸

۵

۲

۱

۲۰

۹

۱۱+

۱۷

۲.۱۲

پرسپولیس

۱۵

۱۰

۱

۴

۲۵

۱۵

۱۰+

۳۱

۲.۰۶

استقلال

۱۵

۵

۴

۶

۲۱

۱۸

۳+

۱۹

۱.۲۶

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس