کد خبر 714707
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
انتخابات

برای یک کشور بدترین حالت آن است که مسئولان آن کشور از تشر دشمن بترسند، زیرا این کار در را برای تجاوز و تعرض او باز می‌کند.

به گزارش مشرق، عباس حاجی نجاری طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:

زمانی که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، الگوی نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نظامی مستقل از مبانی اید‌ئولوژیک و سلطه قدرت‌های جهانی و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و متکی بر آرای مردم، به ملت ایران ارائه و مردم نیز با حضور ۹۸/۲ درصدی خود به آن رأی دادند، برای بسیاری از فعالان سیاسی که بعضاً مغرض هم نبودند، امکان شکل‌گیری چنین نظامی، دور از انتظار می‌نمود، به ویژه آنکه این نظام از بدو تأسیس به دلیل قطع سلطه بیگانگان و ایجاد تردید در مبانی فکری و ساختاری نظام‌های مارکسیستی و لیبرالیستی حاکم بر شرق و غرب، از همان روزهای آغازین با تحمیل حجم گسترده‌ای از فشارها و تهدیدها و تحریم‌های قدرت‌های سلطه مواجه شد.

عبور موفق نظام اسلامی از گردنه‌های سخت سال‌های آغازین انقلاب که با تحمل هشت سال جنگ همراه بود، سبب اقبال مسلمانان و مستضعفان جهان به سوی نظام اسلامی شد، چرا که در مقابل خود الگویی متفاوت از نظام‌های حاکم بر جهان معاصر را می‌دیدند، الگویی که مردم صاحبان اصلی آن بودند و در تمامی عرصه‌ها، انتخابات‌ها، راهپیمایی‌ها، دفاع مقدس و ... با حضور خود پایداری و ثبات نظام را تضمین کردند.

در نظام جمهوری اسلامی، مردم موتور اصلی حرکت جامعه و با حضور خود تضمین‌کننده سعادت، رشد و تعالی جامعه‌اند و بی‌حضور و مشارکت آنها، اهداف متعالی اسلام و جامعه اسلامی تحقق نخواهد یافت.

مرور گذرا بر قانون اساسی و مطالعه فصول و اصول مختلف آن، نشان می‌دهد که مردم نقش اساسی و جدی، هم در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و هم در تأسیس نظام جمهوری اسلامی و هم استمرار و اداره آن داشته و دارند. مقام معظم رهبری در تبیین نقش و جایگاه انتخابات در ایران اسلامی، انتخابات را هم حق ملت و هم یک وظیفه ملی دانسته و می‌فرمایند: نظام جمهوری اسلامی، نظام‌های انتصابی قدرت را نسخ کرد و انتخابات مردم را در مدیریت کشور دارای نقش کرد. این حق آحاد ملت است که بتوانند انتخاب کنند و در تعیین مدیر کشور دارای نقش باشند، از سوی دیگر وظیفه هم هست، به این خاطر که این شرکت می‌تواند روح نشاط و احساس مسئولیت را همیشه در جامعه زنده نگه دارد و حضور مردم در صحنه را به رخ دشمنان این ملت بکشد. انتخابات فقط یک وظیفه نیست، فقط یک حق هم نیست، هم حق شماست و هم وظیفه عمومی است.

ایشان در فرازهای دیگری از بیانات خود، انتخابات را نقطه اساسی وصل مردم به بدنه اجرایی نظام دانسته و آن را مؤثرترین وسیله برای تحقق آرمان‌ها می‌دانند، تضمین‌کننده آینده و امنیت، خون تازه در پیکر انقلاب و نظام، از دیگر پیامدهای حضور آگاهانه در عرصه انتخابات است.

به دلیل واقعی بودن انتخابات در نظام اسلامی و تأثیر آن در انتقال قدرت در کشور، در سال‌های اخیر توجه دشمنان به این عرصه به عنوان یکی از بسترهایی که بتوانند برای اثرگذاری بر فرآیندهای نظام استفاده کنند، معطوف شده و به همین دلیل در انتخابات سال ۱۳۸۸ در عین تلاش برای جهت دادن افکار عمومی به سمت یکی از نامزدها که تصور می‌کردند منافع آنها از آن طریق بیشتر تأمین می‌شود، وقتی از آن طریق ناکام ماندند، تمام تلاش خود را برای دامن زدن به آشوب‌های پس از انتخابات برای براندازی نظام اسلامی به کار گرفتند و به همین دلیل بود که مقام معظم رهبری در آغاز سال جاری و با هدف ناکام گذاشتن دشمنان، ضمن تأکید بر حضور گسترده و پرشور مردم در عرصه انتخابات و تأکید بر رعایت مر قانون، خاطرنشان کردند که رهبری در قبال قانون‌شکنان و کسانی که در پی شکست آرای مردم هستند، خواهند ایستاد.

اکنون انتخابات ۹۶ فرصت دیگری را فراروی مردم به عنوان صاحبان حقیقی کشور ایجاد کرده است که قادر خواهند بود آن را به عرصه‌ای برای پیشرفت و تعالی بیشتر کشور تبدیل کنند، فرصتی که می‌تواند در عین تأکید بر استقلال و عزت مردم ایران، میدان را برای مدیران کارآمدتر و انقلابی‌تر فراهم کرده و خلأها و کاستی‌های سال‌های اخیر را جبران کند.

اما آنچه که به این حضور و انتخاب اهمیت بیشتری می‌دهد، بر هم زدن برداشت غلط دشمنان نظام اسلامی است که متأثر از روند مذاکرات هسته‌ای، این تلقی برای‌شان ایجاد شده است که با استمرار شرایط کنونی، قادر خواهند بود در آینده برجام‌های دیگری را بر مردم ایران تحمیل کرده و به زعم خود، ‌اقتدار و حوزه نفوذ منطقه‌ای ایران را نیز مهار کنند و دیگر مؤلفه‌های قدرت ایران را در یک دومینو به تحلیل برند؛ نکته‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر فرماندهان ارتش با ایشان به عنوان نقشه راهی برای آینده و گفتمان‌سازی برای مطالبات مردم در انتخابات مورد تأکید قرار داده و می‌فرمایند: یکی از شگردهای قدرت‌های متجاوز برای ترساندن ملت‌ها و دولت‌ها و وادار کردن آنها به تأمین منافع نامشروع خود، تشر زدن و از خود بزرگنمایی نشان دادن است. ایشان گفتند: برای یک کشور بدترین حالت آن است که مسئولان آن کشور از تشر دشمن بترسند، زیرا این کار در را برای تجاوز و تعرض او باز می‌کند.

ایشان سپس خاطرنشان می‌کنند که: در اینکه امور کشور را باید با عقل و تدبیر و حکمت انجام داد، هیچ تردیدی وجود ندارد اما این تدبیر و حکمت، باید همراه با شجاعت باشد. ایشان سپس تأکید کردند: ترسیدن و دلهره از تشر دشمن و تحت تأثیر اخم قدرتمندان قرار گرفتن، اول بدبختی است و سپس افزودند: اگر کسی هم می‌خواهد بترسد، اشکالی ندارد، اما از طرف ملت و به حساب ملت نترسد، زیرا ملت ایران ایستاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس