کد خبر 714326
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
والیبال

فدراسیون والیبال ایران به توصیه سرمربی تیم جوانان تصمیم گرفت تا تیم جوانان را راهی چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی کند.

به گزارش مشرق، توجه به والیبال پایه همواره مورد توجه فدراسیون والیبال ایران بوده است. در واقع در زمانی که تیم ملی بزرگسالان ایران در میان قدرت‌های سنتی قاره آسیا یعنی ژاپن، کره و چین، حرفی برای گفتن نداشت، فدراسیون والیبال ایران، چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه برای خود متصور نبود. والیبال ایران از چنین سیاستی نتیجه هم گرفت و چند سال بعد، سلطه خود بر والیبال قاره کهن را به حریفان دیکته کرد.

تیم زیر 19 سال ایران با 7 عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی در آسیا، رکورددار است. البته عنوان چهارمی که چند هفته قبل در میانمار به دست آمد، کمی ناامید کننده بود. تیم جوانان زیر 21 سال ایران با 5 مدال طلا، 3 عنوان نایب قهرمانی و 2 مدال برنز پس از کره جنوبی در آسیا دوم است و تیم ملی بزرگسالان ایران با 2 قهرمانی متوالی در سال‌های 2011 و 2013 با هدایت خولیو ولاسکو، 2 نایب قهرمانی و یک مدال برنز در آسیا،‌ چهارم است.

تیم جوانان ایران با شکست 3 بر 2 مقابل چین در مسابقات قهرمانی آسیا 2016 که در چین تایپه برگزار شد، سهمیه رقابت‌‌های جهانی در جمهوری چک را به دست آورد و حالا شاگردان بهروز عطایی برای کسب عنوانی بهتر از دوازدهمی سال 2015، باید 2 ماه دیگر راهی اروپا شوند.

فدراسیون والیبال ایران به توصیه سرمربی تیم جوانان تصمیم گرفت تا این تیم را راهی چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی کند. تورنمنتی که در حد و اندازه‌های تیم ملی بزرگسالان ایران نیست.

بهروز عطایی، سرمربی تیم جوانان ایران در مورد حضور شاگردانش در باز‌ی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: این بازی‌ها در رده سنی بزرگسال برگزار می‌شود. فاصله سطح مسابقات رده سنی بزرگسالان با جوانان همیشه زیاد بوده است. به همین خاطر است که فدراسیون جهانی والیبال به خاطر از بین بردن این خلاء، مسابقات امید یا همان رده سنی زیر 23 سال را تعریف کرده است.

او ادامه داد: حریفان ما در مسابقات کشورهای اسلامی شاید از نظر بنیه و پتانسیل چندان قوی نباشند ولی تجربه زیادی دارند چون به هر حال، بزرگسال هستند.

عطایی گفت: من به رئیس فدراسیون گفتم با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم، ما را به مسابقاتی اعزام کند که جوی کاملاً جدی داشته باشد و بازیکنان به فضای مسابقه نزدیک شوند. خوشبختانه داورزنی هم با این موضوع موافقت کرد. برای من خیلی مهم بود که در یک تورنمنت جدی شرکت کنیم تا شرایط واقعی یک مسابقه حتی زمان بندی خروج از هتل و رسیدن به سالن آشنا شوند. اگر بازیکنان در یک بازی دوستانه و تدارکاتی، استرس یک بازی رسمی را تجربه کنند در مسابقات جهانی، مشکلی نخواهند داشت. در واقع در مسابقات جهانی، انرژی ما صرف مسائلی خواهد شد که بلد هستیم.

چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 22 تا 31 اردیبهشت ماه سال 1396 به میزبانی باکو در جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد که مسابقات والیبال این بازی‌ها از 21 اردیبهشت ماه و یک روز قبل از مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود.

تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال این بازی‌ها نهایی شده و در گروه مردان 12 کشور از جمله ایران و در گروه زنان نیز 6 تیم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دور مقدماتی مسابقات والیبال مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در دو گروه به شرح زیر پیگیری خواهد شد:

گروه یک: جمهوری آذربایجان، ترکیه، اندونزی، پاکستان و افغانستان
گروه دو: ایران، قطر، الجزایر، عربستان سعودی و مراکش

پس از پایان دور مقدماتی رقابت‌های مردان، تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند تا در نهایت تیم‌های برنده راهی دیدار نهایی و تیم‌های بازنده برای کسب مقام سومی در مرحله فینال به مصاف یکدیگر بروند.

همچنین 6 تیم والیبال ترکیه، کامرون، جمهوری آذربایجان، الجزایر، اندونزی و تاجیکستان در رقابت‌های زنان این بازی‌ها در یک گروه و در دور مقدماتی به صورت دوره ای به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 سعید درخشنده رئیس کمیته رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال ایران به عنوان رئیس کمیته فنی این رقابت‌ها از سوی فدراسیون جهانی انتخاب و معرفی شده است. تیم ملی والیبال مردان ایران عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در پرونده خود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس