شورای شهر

تا امروز در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل کشور تعداد 134 هزار و 212 داوطلب ثبت نام بعمل آورده اند.

به گزارش مشرق، ششمین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت  8 صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نیز از ساعت 8 صبح امروز نیز در محل فرمانداری تهران آغاز شده و تا ساعت 16 ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام آماری وزارت کشور تا پایان روز پنجم مهلت ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز تعداد 114 هزار و 663 داوطلب تا پایان روز پنجم ثبت نام بعمل آورده اند.

به منظور تسهیل در امر ثبت نام، داوطلبان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اقدام به پیش ثبت نام کرده و از دفاتر مزبور شماره رهگیری دریافت و شخصاً با در دست داشتن اصل مدارک زیر و شماره رهگیری به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:

1- اصل شناسنامه عکس دار و دو نسخه تصویر کلیه صفحات آن

2- اصل کارت ملی و تصویر آن

3- اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن

4- چهار(4) قطعه عکس جدید 4 × 3

5- ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت.

6- دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار

7- کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند .

8- اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل جهت مشمولین ماده 28 قانون.

9- اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر

10- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.

تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات شورای شهر تهران به هزار و 321 نفر رسید

سید شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران از ثبت نام 5 هزار و 385 داوطلب در  انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران تا پایان روز پنجم خبر داد.

وی در ادامه افزود: تعداد 3 هزار و 218 داوطلب در انتخابات شوراهای شهر و تعداد 2 هزار و 167 داوطلب هم در انتخابات شورای های روستا ثبت نام بعمل آورده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: از تعداد کل ثبت نام کنندگان تا پایان روز پنجم نیز 599 زن و 4 هزار و 786 مرد برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند.

چاوشی با بیان اینکه در انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش فقط در روز پنجم نیز 320 نفر ثبت نام کردند، گفت: همچنین در انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش در مجموع و تا پایان روز پنجم نیز هزار و 321 داوطلب ثبت نام کرده اند. 

گفتنی است، پنجمین روز ثبت نام انتخابات شوراها از صبح امروز آغاز شده و ثبت نام ها تا 6 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

جبهه مردمی انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای شهر تهران لیست نمی دهد/ ارائه "لیست خدمت" متشکل از افراد کارآمد، شایسته و معتقد به نظام برای انتخابات شورای شهر

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ضمن ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای شهر تهران لیست نمی دهد و ما خودمان مستقلا با دوستان همسو تلاش می کنیم تا با هماهنگی کامل دست پیدا کرده و انشاالله این هماهنگی تا پایان ادامه یابد تا لیستی تحت عنوان لیست خدمت را به مردم تهران معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که  از گروه های مختلف کاندید شدند را در همه محلات به نظر و رای عمومی می گذاریم و همچنین از نظرخواهی عمومی و نظر سنجنی علمی هم استفاده می مکنیم و در نهایت تصمیم گیری خواهد شد که در نهایت در قالب لیست خدمت بتوانیم افرادی که شایسه و کارامد و متعقد به نظام هستند به مردم تهران معرفی کنیم.

ثبت نام 128 هزار و 745 داوطلب در انتخابات شوراها تا الان/ تخلفات انتخاباتی نامزدها در روند بررسی صلاحیت ها تاثیر داده می شود

محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور درباره تمهیدات وزارت کشور در مواجه با تبلیغات زودهنگام کاندیداها اظهارداشت: برای نامزدهای انتخابات شورا شهر فرصت 7 روز تبلیغات درنظر گرفته شده لذا تبلیغات نامزدها خارج از زمان تعیین شده خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: تخلفات مربوط به کاندیداها که توسط هیات اجرایی و نظارت گزارش شود در روند بررسی صلاحیت نامزدها تاثیر داده خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه طبق آخرین آمار و تا الان (ساعت 10:30) تعداد 128 هزار و 745 داوطلب در انتخابات شوراها ثبت نام کرده اند گفت: باید در جریان انتخابات به مر قانون عمل کنیم.

ثبت نام 134 هزار و 212 داوطلب در انتخابات شوراها تا ساعت 11:30 امروز

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس مستقر در ستاد  انتخابات تهران اظهارداشت: تعداد کل ثبت نام های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت 11:30 امروز 134 هزار و 212 نفر است.

وی افزود: بر اساس تعداد 27 هزار و 908 داوطلب برای انتخابات شورای شهر و 106 هزار و 304 داوطلب برای انتخابات شورای روستا ثبت نام کرده اند.

 دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: همچنین تعداد 126 هزار 958 مرد و 7 هزار و 254 زن ثبت نام کرده اند.

استاندار تهران از ستاد انتخابات بازدید کرد

سید حسین هاشمی استاندار تهران با  حضور در فرمانداری تهران از ستاد انتخابات بازدید کرد.

ثبت‌نام هزار و ٧١٥ داوطلب در شورای شهر تهران تا الان/ امروز زمان ثبت‌نام در استان تهران تمدید نمی‌شود

 سید حسین هاشمی استاندار تهران  امروز ضمن حضور در فرمانداری تهران و بازدید از روند ثبت‌نام از داوطلبان شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران گفت: هزار و ٧١٥ داوطلب در شورای شهر تهران و ٦ هزار ٤٧٣ داوطلب هم در کل استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: امروز زمان ثبت‌نام در استان تهران تمدید نمی‌شود. تا ساعت ١٦ کسانی که به ستاد مراجعه داشتند ثبت‌نام خواهند شد.

استاندار تهران افزود: امیدوارم مردم که تاکنون در همه انتخابات حضور باشکوه و حداکثری داشتند در این ٢ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هم با همان حضور پر رنگ مجددا نقش آفرینی بالایی به نمایش بگذارند.

محسن هاشمی‌رفسنجانی: قالیباف رکورددار است

محسن هاشمی رفسنجانی فرزند ارشد آیت الله هاشمی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران که برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در فرمانداری حضور یافته بود در جمع خبرنگاران علت شرکتش در انتخابات شورای شهر را  حل معضل ترافیک و بار گذاری نامناسب شهری و اختلال در خدمات شهری عنوان کرد و گفت: طبق توصیه رهبر انقلاب نگاه عقلی به فعالیت شهری خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از خرد جمعی مشکلات تهران را حل کنیم.

وی در مورد مخالفت خانواده آیت الله هاشمی با نامگذاری یکی از خیابان های تهران به نام این مرحوم گفت: یاد آیت الله هاشمی در خاطره‌هاست و مسئولین شهری سعی می‌کنند با نامگذاری هم یاد ایشان را زنده نگه دارند و در کشورهای دیگر هم این روند مرسوم است. در صورتی که از ما در کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران نظرخواهی شود در این خصوص اظهار نظر می‌کنیم.

مدیرعامل اسبق شرکت متروی تهران درباره میانگین حضور افراد در سمت شهرداری تهران یادآور شد: تهران یک شهر 200 ساله است که 100 شهردار داشته و به طور میانگین هر شهدار 2 سال است و قالیباف رکورد طولانی‌ترین شهرداری تهران را با 12 سال حضور می‌زند.

هاشمی پاسخ به سوالی درباره احتمال سر لیستی‌اش در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران گفت: سرلیستی در تهران خیلی مهم نیست؛ با این تعداد کاندیدا لیست‌های زیادی تجربه خواهد شد و اسامی مشترک در لیست‌ها وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هر گروهی به من اعتماد کند استقبال می‌کنم و توصیه‌ها و دعوت‌هایی از سوی شخصیت‌های سیاسی برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران داشته‌ام و با یک گروه هم مشورت کردم و به این جمع‌بندی رسیدم که در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کنم.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد درباره انتخابش به عنوان شهردار آینده تهران گفت: بحث در مورد شهرداری آینده تهران یک بحث انحرافی است و زمان آن زود است.

استاندار تهران از ستاد انتخابات بازدید کرد

سید حسین هاشمی استاندار تهران با  حضور در فرمانداری تهران از ستاد انتخابات بازدید کرد.

ثبت‌نام هزار و ٧١٥ داوطلب در شورای شهر تهران تا الان/ امروز زمان ثبت‌نام در استان تهران تمدید نمی‌شود

 سید حسین هاشمی استاندار تهران  امروز ضمن حضور در فرمانداری تهران و بازدید از روند ثبت‌نام از داوطلبان شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران گفت: هزار و ٧١٥ داوطلب در شورای شهر تهران و ٦ هزار ٤٧٣ داوطلب هم در کل استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: امروز زمان ثبت‌نام در استان تهران تمدید نمی‌شود. تا ساعت ١٦ کسانی که به ستاد مراجعه داشتند ثبت‌نام خواهند شد.

استاندار تهران افزود: امیدوارم مردم که تاکنون در همه انتخابات حضور باشکوه و حداکثری داشتند در این ٢ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هم با همان حضور پر رنگ مجددا نقش آفرینی بالایی به نمایش بگذارند.

در ششمین روز از برگزاری انتخابات شورای شهر تهران نیز از صبح امروز تا کنون برخی چهره های سرشناس و مشهور ثبت نام کردند که در ادامه می خوانید:

مهدی چمران (رئیس فعلی شورای شهر تهران)

فاطمه صالحی ( فرزند فرمانده کل ارتش)

محسن هاشمی رفسنجانی

احمد حکیمی پور ( عضو فعلی شورای شهر تهران)

محمد حسین صوفی ( رئیس سابق صدا سازمان صدا و سیما و دبیر فعلی شورای نظارت بر صدا و سیما)

فاطمه قاسمی ( دختر رستم قاسمی وزیر سابق نفت)

مرتضی طلایی  (عضو فعلی شورای شهر تهران)

اقبال شاکری (عضو فعلی شورای شهر تهران)

عباس جدیدی (عضو فعلی شورای شهر تهران)

رسول کوهپایه‌زاده (وکیل بابک زنجانی)

حسن بیادی (عضو فعلی شورای شهر تهران)

محمدجواد حق‌شناس (فعال اصلاح‌طلب)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • یک دردمند دوستدار انقلاب IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    2 0
    این همه نامزد براى كانديداتورى شوراى اسلامى شهرها تا الان، ثبت نام كرده اند. صف طويلى است براى چند صندلى. از خدمتگزاران و سينه سوخته هاى انقلاب (همه به خودشان نگيرند ان شاء الله!) شك ندارم توى اين صف هم هستند. آمار ثبت نام دوره هاى گذشته را ندارم، اما اين رقم قابل توجه است چون اگر در این شهرها به تعداد نامزدها نفر داشت، كه براى باز كردن گره هايش هجوم بياورند، الان خيلى مسائل شهرها حل شده بود و نياز به صندلى هم نبود!!!
  • امیر IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    1 0
    این 114 هزار نفر متناسب با تبلیغاتی که می کنند باید مابیات بپردازند. بهترین محل برا شناسایی فراریان از مالیات همین انتخاباته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس