یک خبرگزاری غربی اعلام کرد که کالج الکترال آمریکا احتمالا امروز دوشنبه دونالد ترامپ جمهوریخواه را رسما به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا تایید خواهد کرد.

  به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، کالج الکترال آمریکا در حالی امروز درباره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رای گیری خواهد کرد که به نظر می رسد نمایندگان این کالج، ترامپ را به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا تایید خواهند کرد.

این رای گیری در شرایطی انجام می شود که اتهامات و ادعاهای زیادی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شده است.

538 نماینده الکترال آمریکا که از سوی ایالت های مختلف انتخاب شده اند، آراء خود را درباره رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا به صندوق خواهند ریخت.

بعید به نظر می رسد که نتایج رای گیری کالج الکترال با نتایج انتخابات 8 نوامبر متفاوت باشد. در انتخابات 8 نوامبر ترامپ توانست اکثر آراء الکترال را کسب کند و هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها را شکست دهد. این در حالی است که کلینتون حدود 3 میلیون رای مردمی بیشتر از ترامپ داشته است.

نتایج بررسی های نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری و هک شدن سامانه های ایمیل کمیته ملی دموکرات، برخی نمایندگان دموکرات را برآن داشته است تا از نمایندگان الکترال بخواهند تا به ترامپ رای ندهند.

ترامپ و تیمش ضمن رد ادعاهای مطرح شده در خصوص دخالت روسیه در روند انتخابات، دموکراتها را متهم می کنند که با طرح این مسائل قصد دارند تا به مشروعیت پیروزی وی در انتخابات لطمه وارد کنند.

روسیه نیز رسما بارها ادعاهای مطرح شده در خصوص دخالت در انتخابات آمریکا و هک کردن ایمیل های مقامهای دموکرات را رد کرده است.

این در حالی است که هزاران شهروند آمریکایی با ارسال ایمیل و تماس تلفنی از اعضای کالج الکترال خواسته اند تا جلوی ریاست جمهوری ترامپ را بگیرند چرا که اقدامات وی بدون دوراندیشی لازم موجب درگیر شدن آمریکا در جنگ دیگری خواهد شد.

با توجه به نگرانی های مربوط به دخالت روسیه، 10 نماینده کالج الکترال شامل 9 دموکرات و یک جمهوریخواه از سازمان سیا خواسته اند تا اطلاعات بیشتری را درباره نقش مسکو در این انتخابات ارائه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس