یکی از فرماندهان میدانی بسیج مردمی از تدارک نظامی گسترده‌ این نیرو برای عملیات آزادسازی حومه «تل عبطه» در غرب موصل خبر داد.

به گزارش مشرق، «محمد البصری»، یکی از فرماندهان میدانی بسیج مردمی عراق، اعلام کرد: این نیرو تدارک نظامی گسترده‌ای برای عملیات آزادسازی حومه «تل عبطه» در غرب موصل دیده است.

البصری با تشریح اینکه عملیات آزادسازی حومه تل عبطه از دو محور غربی و جنوبی آغاز خواهد شد، افزود: آزادسازی مناطق حومه تل عبطه در واقع پیش زمینه آزادسازی مناطق هم مرز با سوریه را خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدف از آزادسازی مناطق هم مرز با سوریه را قطع کامل خطوط ارتباطی و امدادی داعش در دو محور جنوبی و غربی موصل است، افزود: آزادسازی منطقه تل عبطه راه را جهت آزادسازی دو منطقه البعاج و القیروان و در دست گرفتن کنترل کامل مرزهای مشترک عراق و سوریه هموار می‌کند.

وی درباره عملیات آزادسازی مرکز شهرستان «تلعفر» واقع در غرب موصل گفت: نیروهای الحشد الشعبی تدارکات لازم برای این عملیات را نیز دیده‌اند و در این خصوص اطلاعات کامل و جامعی از تحرکات داعش و تدارکات این گروه جهت ممانعت از پیشروی نیروهایمان به سمت مرکز تلعفر در اختیار داریم.

به گزارش فارس، عملیات بزرگ آزادسازی موصل روز هفدهم اکتبر گذشته از چندین محور آغاز شد و مسئولیت عملیات در محور غربی موصل علی رغم تمام مانع تراشی‌های آمریکا جهت عدم مشارکت بسیج مردمی در این عملیات، به این نیروهای داوطلب مردمی سپرده شد.

بسیج مردمی طی حدود 50 روز گذشته موفق به آزادسازی ده‌ها روستا و شهرک و منطقه مسکونی از جمله فرودگاه نظامی تلعفر از تصرف داعش در این محور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس