کد خبر 661932
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

ششمین کنفرانس وزرای قلب آسیا امروز (یکشنبه) با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در آمریتسار هند آغاز به کار کرد.

 به گزارش مشرق، ششمین کنفرانس وزرای قلب آسیا -روند استانبول درباره افغانستان امروز (یکشنبه) در آمریتسار هند آغاز به کار کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این کنفرانس حضور دارد.قرار است رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ضمن ایراد سخنرانی در این کنفرانس به تشریح و تبیین مواضع ایران بپردازد.

{$sepehr_album_47267}

در این کنفرانس نارندا مودی نخست‌وزیر هند، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و جمعی از مقامات عالی‌رتبه از 14 کشور عضو حضور دارند.

در کنفرانس قلب آسیا که به پیشنهاد افغانستان و ترکیه و با تمرکز بر امنیت در افغانستان و کشورهای منطقه قلب آسیا تشکیل شده 14 کشور آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی و پاکستان به همراه افغانستان و ترکیه عضو هستند.

پنجمین نشست این کنفرانس آذر ماه سال گذشته (1394) در اسلام آباد پاکستان برگزار و ظریف در این کنفرانس به نمایندگی از ایران شرکت کرد. چهارمین نشست هم سال 1393 در چین برگزار شد.

آلماتی قزاقستان نیز در اردیبهشت 1392 میزبان سومین نشست این کنفرانس بود و دومین نشست هم در سال 1391 در کابل و نخستین نشست هم در استانبول برگزار شد.

وزیر خارجه ایران روز گذشته به منظور شرکت در این کنفرانس به هند سفر کرد و قرار است در ادامه سفرش به چین و ژاپن هم برود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس