کد خبر 658896
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امروز عملیاتی را در شمال شرق حلب آغاز کردند و موفق شدند «المقبره الاسلامیه»، بخش شمالی محله «جبل بدرو» و بیش از 80% از منطقه مساکن هنانو را آزاد کنند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال شرق شهر حلب و محله «مساکن هنانو» حاکیست، نیروهای سوری و فلسطینی فدائیان قدس از محور ارتفاع «الزهور» عملیاتی را به سمت «المقبره الاسلامیه» آغاز کردند و پس از درگیریهای شدید با تروریست‌ها بر این منطقه مسلط شدند.

یک منبع میدانی به بین‌الملل فارس اعلام کرد که ارتش سوریه عملیات تثبیت مواضع خود را در این منطقه همچنان ادامه می‌دهد.

80 درصد منطقه «مساکن هنانو» آزاد شد

نیروهای سوری همزمان با آزادسازی این منطقه، عملیاتی را به سمت جنوب «المقابر» آغاز کردند و به سمت محله «جبل بدرو» در غرب قبرستان پیشروی کردند و توانستند بخش شمالی این محله را نیز بازپس بگیرند.

عملیاتی نیز در بخش شرقی این محله در جریان است که همزمان، نیروهای مقاومت در این محور محله «تل البرکات» را نیز زیر آتش خود قرار داده‌اند.

به گفته این منبع، همزمان در این محور عملیاتی برای پاکسازی جنوب محله هنانو آغاز شده و تعدادی از مجتمع های مسکونی و میدان «دارالعجزة» آزاد شدند.

صدها تن از تروریستها از سایر مناطق شرقی شهر حلب برای جلوگیری از پیشرویهای ارتش به این محله آمده‌اند و با حملات خود قصد عقب راندن نیروهای سوری را داشتند که نیروهای مقاومت موفق شدند تعدادی از تروریست ها را از پای دربیاورند و عملیاتشان را خنثی کنند.

در حال حاضر  80 درصد از محله مساکن هنانو آزاد شده و نیروهای پشتیبانی در حال تثبیت مواضع در این محله هستند.

جنگنده‌های سوری نیز بشدت مواضع تروریست‌ها را در شهر حلب هدف قرار می‌دهند.

نیروهای سوری در تلاشند بخشهایی از غرب و جنوب غرب این محله را که همچنان در اشغال تررویستهاست، پاکسازی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس