در اربعین حسینی و در کربلای معلی با حضور میلیون‎ها زائر عزادار و دلسوخته حسینی تجلی، اقتدار شیعه و اسلام به نمایش جهانیان گذاشته می‎شود.

به گزارش مشرق، این روزها از هر کوچه و خانه‎ای عزاداران اربعین حسینی گروه گروه و دسته دسته خود را به کربلای معلی مظهر متجلی نمایش اقتدار اسلام و مسلمانان رسانده‎اند تا همصدا با هم نوای «لبیک یا  حسین» سر داده و در سوگ عزای سالار شهیدان بر سر و سینه زنند.

کربلا امروز تجلی‎گاه عشق پاک و جاری عاشقان حسینی است که از راه دور و نزدیک آمده‎اند تا ارادت بی‎پایان و بدون منتهای خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‎السلام) و خصوصاً امام حسین(ع) به نمایش جهانیان گذارند.

در کنار مسلمانان کشور عراق، زائران و عزادارانی از چندین کشور مسلمان و غیر مسلمان دنیا نه با پای پیاده که با پای دل رنج سفر را به جان خریده و به کربلا یعنی همان منزلگاه عشاق رسیده‎اند تا به عزای امام شهیدی بنشینند که عطشان و مظلوم و غریب در قربانگاه دشت نینوا به ندای حق لبیک گفت.

اینک مردان، زنان، کودکان و سالخوردگان عزادار حسینی پس از طی کیلومترها راه سرانجام به کربلای معلی رسیده و آمده‎اند تا با بیعتی دوباره و چند باره با سید و مولای خود عهد و پیمانی دوباره بسته و در گوش جهان فریادی غرا و رسا سر دهند که تا آخرین قطره خون از مکتب سرخ حسینی و نهضت عاشورایی جدا نمی‎شوند.

با وجود تلاش بی‎وقفه و شبانه‎روزی دشمنان برای کمرنگ ساختن باورها و اعتقادات دینی در بین مذهبی امت مسلمان، همه ساله برگزاری اجتماع اربعین حسینی در کنار مناسبات مذهبی خط بطلانی بر اقدامات بی‎اثر و نتیجه دشمنان می‎کشد، تا در تکراری به وسعت و فراخنای تاریخ حق را ماندنی و باطل را فناپذیر و رفتنی بخواند.

همه ساله شاهد حضور عظیم دلدادگانی از شهرستان بروجرد در این همایش میلیونی هستیم، زائرانی که عاشقانه به دیدار معشوق شتافته و عارفانه از میعادگاه عشق به شهر و دیار خود بازمی‎گردند تا با کوله‎باری از معرفت به امام حسین(ع) به انتظار اربعینی دیگر بنشینند.

* عواطف مردمی در جهت تببین نهضت عاشورا متمرکز شود

یکی از شهروندان بروجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: عشق و ارادت اقشار و آحاد مردم به امام حسین(ع) با گذشت بیش از 1370 سال همچنان جوشان و خروشان در آئین عزاداری آن حضرت هر چشم بینایی را به نظاره می‎نشاند.

مصطفی یاراحمدی اظهار کرد: متولیان فرهنگی و دینی جامعه باید با جهت‎دهی صحیح به احساسات مردمی و همراه کردن شور و شعور حسینی با یکدیگر زمینه را برای آشنا کردن بیش از پیش افراد با مکتب و نهضت سرخ حسینی مهیا کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس باید در ایام عزاداری سالار شهیدان از جمله در برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی با برنامه‎ریزی‎های منسجم و هدفمند زمینه را برای اجرای اینگونه برنامه‎ها و فعالیت‎ها فراهم کرد تا تأثیر این اجتماع عظیم دو چندان و بلکه صد چندان شود.

* اجتماع اربعین حسینی؛ خط بطلانی بر تلاش نافرجام دشمنان اسلام

یکی دیگر از شهروندان بروجردی عنوان کرد: برگزاری باشکوه اجتماع اربعین حسینی آن هم در شرایط و برهه‎ای از زمان که دشمنان اسلام برای ایجاد کوچکترین فاصله بین امت اسلام با باورها و اعتقادت دینی و مذهبی آنها سرمایه‎های کلانی را هزینه می‎کنند، بسیار مهم و با اهمیت است.

اعظم شعوری اضافه کرد: برپایی این همایش عظیم به معنای خط بطلان کشیدن بر باورهای پوچ و بدون اثر و نتیجه‎ای است که معاندان اسلام و قرآن، حق و حقیقت، آزادی و آزاد مردی و عدل و عدالت در سر می‎پرورانند.

وی خاطرنشان کرد: تجربه تاریخ گواه روشن و محکمی برای عبرت گرفتن دشمنان امت اسلام از تکرار تجربه و خیالی موهوم و نافرجام است که در آن معاندان حق و حقیقت جدایی امت مسلمان از دین مبین اسلام و مکتب سرخ شهادت را طلب می‎کنند. 

* تجدید بیعت با قیام و مکتب حسینی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد تشریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‏‌ها و پیام‎های راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تجدید بیعت مسلمانان به ویژه شیعیان با مکتب و قیام امام حسین(ع) است.

حجت‎الاسلام صادق جعفرپور با اشاره به نمایش اقتدار و همبستگی شیعیان و مسلمانان و اعلام همگرایی و وحدت‎رویه آنان در قالب این اجتماع چندین میلیون نفری اظهار کرد: حضور گسترده زائرانی از ادیان مختلف در کنار شیعیان از سراسر جهان دین اسلام گواه خوبی بر نمایش اتحاد بین مسلمانان و پیروان ادیان دیگر است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با رصد کامل نحوه برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی به دنبال یافتن نقاط ضعفی در این اجتماع هستند، عنوان کرد: زائران باید با رعایت نکات اخلاقی و شرعی در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‎تر این همایش نقش‎آفرینی کنند.

* ضرورت اجرای برنامه‎های فرهنگی و مذهبی در همایش اربعین حسینی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد بر ضرورت اجرای برنامه‎های فرهنگی و مذهبی در بستر همایش اربعین حسینی تاکید و تصریح کرد: باید از ظرفیت بسیار بالای ایجاد شده به بهترین نحو در جهت اجرای فعالیت‎های فرهنگی و دینی بهره برد.

جعفرپور ادامه داد: برای تحقق این مهم روحانیون با همراهی کاروان‎های عزاداری اربعین حسینی در جهت آشنا کردن بیش از پیش عزاداران با فلسفه قیام امام حسین(ع) و اربعین فعالیت و اقدام می‎کنند.

وی از ویژگی‎های مهم و در خور توجه راهپیمایی اربعین حسینی امسال به حضور قابل توجه و حداکثری قشر جوان اشاره کرد و توضیح داد: دشمنان اسلام تصور می‎کنند که جوانان مسلمان نسل امروز از ارزش‎های دینی فاصله گرفته‎اند، حال آنکه حضور چشمگیر قشر جوان و نوجوان در این اجتماع میلیونی پیام‎های مهمی را به دنیا مخابره کرد.

* حضور حداکثری تربیت‎یافتگان مکتب سرخ حسینی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد تأکید کرد: جوانان و نوجوانان با تحمل مشقت‎ و رنج سفر با پاهایی پیاده به جهانیان اعلام کردند که تربیت‎یافتگان مکتب سرخ حسینی هستند و تا پای جان این مکتب و ارزش‎ها و نهضت حسینی دفاع می‎کنند.

جعفرپور در بخش دیگری از سخنان خود تبیین کرد: در روز اربعین حسینی مراسم جا ماندگان پیاده‎روی اربعین حسینی درقالب حرکت دسته‎های عزاداری از بقعه امامزاده ابوالحسن( ع) تا بقعه امامزاده جعفر(ع) و تجمع عزاداران همراه با خطابه و مداحی خطبا و مداحان برگزار می‎شود.

وی در پایان متذکر شد: همچنین در این روز تجمع 5 هزار نفری بانوان شهرستان بروجرد با سخنرانی رئیس اتحادیه قرآنی کشور برگزار و مراسم عزاداری برگزار می‎شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس