ناخدای سابق نیروی دریایی عربستان در یادداشتی عنوان ساخت: ریاض خواهان صلح است اما ایران باید حسن نیت نشان دهد.

به گزارش مشرق، ناخدا «عبدالعاطف الملحم» نظامی سابق نیروی دریایی عربستان سعودی در یادداشتی که در نشریه عربستانی «عرب نیوز» منتشر شده است با تاکید بر تحکیم قدرت نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس  و تقابل این کشور و برخی دیگر با ایران می‌نویسد: «منطقه خلیج (فارس) مستعد هرگونه درگیری است و نقش آفرینی ایران دیگر بر شخصی پوشیده نیست. بارها بازیگران منطقه به ایران نسبت به مداخله این کشور هشدار داده‌اند. متاسفانه، ایران به غلط  در پی گسترش نفوذ خود در جهان عرب است. هرچند که کشورهای عرب خلیج (فارس) قادر به مواجهه با هر تهدید داخلی یا دشمن خارجی هستند اما وظیفه ایران است تا حسن نیت خود به همسایگانش را نشان داده و قوانین بین‌المللی را رعایت کند.»

نظامی سابق سعودی در بخش دیگر عنوان داشت: «عربستان و دیگر کشورهای خلیج (فارس) خواهان صلح در منطقه بوده و هرگز خواهان نبرد با هیچ کشوری نیستند و در عین حال سرگرم برنامه ریزی برای تقویت اقتصادی‌شان هستند.» 

در انتهای این یادداشت نویسنده خواهان همکاری کشورهای عرب خلیج فارس در همه زمینه‌ها و جهت گیری به سوی پیشرفت‌های آینده شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ناشناس ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    به این نظامی عربستان نیامده که باوجود داعش وتروریزم آل سعود کودک کش انگلیسی آمریکا یی, همچین غلطهایی بکند.. گرچه وحشیگری وهابیت راباچشمانش دیده گویی هم کور است وهم کر, فقط پیش نوکران, نوکری نشان می دهد.
  • ناشناس ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    مثل اینکه این شجره خبیثه خیلی تنش میخاره
  • وحید ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    واقعاً کشورهای مینیاتوری خلیج تا ابد فارس، که از استان های کوچک ایران هم کوچکترند، قدرت درگیری با ایران را دارند؟ آیا آن غیرتی که در ایرانی ها وجود دارد، یک صدمش در اعراب سعودی و وهابی هست؟ اعراب، آنها که وهابی و سعودی و تکفیری هستند متمایل به عربستانند امّا مابقی اعراب شیعه و سنی که با شرف و با غیرت هستند، متمایل به ایرانند اگر درگیری ایجاد شود، خود عربهای فهیم، آن حکومتهای نجس را ساقط می کنند؛ زیادی ناخداهایشان، عر و تیز نکنند.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    پوست شمارو خواهیم کند عزیزان وهابی خخخخ
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    آنچه ازانتخابات آمریکا لازم داشتیم نمایان بودن صورت اصلی یانکی ها برای عموم بود که بوجود آمده و عربستان در فضایی قرار گرفته که اگر حساب شده برنامه ریزی کنیم کار دشمن تمام می شود. روسیه و ایران باید اتحاد زیرکانه خود را برای اهداف آینده ساز استراتژیک خود مستحکم کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس