با روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

سرویس ورزش مشرق - دیدار روز سه شنبه تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در دیدارهای مقدماتی جام جهانی روسیه، توجه علاقه مندان به ورزش را به خود معطوف کرده است. در کنار این رویداد ورزش ایران شاهد اتفاقاتی عجیب نیز بوده که کمتر بدان ها توجه شده است.

* باوجود منع تداوم حضور بازنشسته ها در ورزش کشور، شاهدیم که چنین افرادی همچنان در عرصه هایی حضور دارند ولی اقدامی در راستای کنار رفتن آنها صورت نمی گیرد. این موضوع از سطوح بالادستی ورزش تا پایین را دربرگرفته و باوجود نظارتی که از سوی برخی دستگاه ها وجود دارد، چندان شکل میدانی و عملیاتی به خود نگرفته است. مشرق در روزهای آینده این موضوع و اینکه چگونه برخی به صورت غیرقانونی به کار خود ادامه می دهند را پیگیری خواهد کرد.

* فوتبال ایران اگرچه با مشکلات متعددی مواجه است؛ اما به تازگی اشکال جالبی از جادوگری را در خود شاهد است. یکی از مربیان که ظاهری علمی نیز برای خود ترسیم کرده، در یک تیم صنعتی مشهور فعال است که تمام امور خود را به یک جادوگر واگذار کرده است. او حتی برای مشخص شدن ترکیب تیمش نیز از این جادوگر استفاده می کند و عملا نقشی در چنین فرآیندهایی ندارد. او در ابتدای فصل هم ابتدا باید نام مادر بازیکنان را دریافت می کرد تا ستاره آنها به طالعش بخورد. متاسفانه، مدیر این کارخانه صنعتی نیز با این مربی ارتباط نزدیکی دارد و از او حمایت می کند.

* حضور اسلامیان در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال موجی از واکنش ها را درپی داشت چرا که رفتاری غیرقانونی بود که از سوی مهدی تاج، رئیس فدراسیون صورت گرفت. اسلامیان که در دوران کفاشیان وارد فدراسیون فوتبال شد، تا کنون نقشی موثر در این فدراسیون نداشته و نتوانسته کمکی به رفع مشکلات آن کند. در چنین شرایطی، وی که کثیری از مشاغل را برعهده دارد، یک پست دیگر را در فوتبال اشغال کرده است. باید پرسید که چگونه فردی مانند وی که چند شغله است، چگونه فرصت می کند تا در این رشته نیز فعال شود. انتظار می رود که تاج به عنوان فردی قانونمدار، این رفتار را جبران کرده و از افراد کارشناس و حاذق برای فعالیت در فوتبال استفاده کند.

* فدراسیون کاراته که مدتهاست با مشکلی به نام نداشتن رئیس مواجه است، عملا وارد دوران بحرانی شده است. این فدراسیون که باید خود را برای بازی های آسیایی اندونزی آماده کند، برای نخستین بار حضور در المپیک را نیز تجربه خواهد کرد. در چنین حالی، مدت هاست که توسط سرپرست اداره می شود که خودش نیز دوشغله است و از تخصص کافی نیز برای هدایت این رشته برخوردار نیست.

* همواره عرف بر این بوده که فوتبال، کشتی یا والیبال در راس توجهات رسانه ملی برای پخش زنده قرار داشته اند؛ اما یک اتفاق در ماه های اخیر صورت گرفت که با واکنش مردمی نیز همراه بوده است. به تازگی، شاهد پخش رقابت هایی مانند قهرمانی جهان یا جام جهانی برخی رشته های دیگر مانند ووشو، کاراته، جودو و ... از رسانه ملی بوده ایم. این موضوع که در شبکه های سه سیما و ورزش روی داده، با استقبال قابل توجهی از سوی مردم همراه شد که فراتر از انتظار بوده است. این اقدامات شایسته رسانه ملی می تواند افکار عمومی را با رشته های دیگر آشنا کرده و موجب رشد و توسعه آنها شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    این ورزش کلا یا دوتابعیتی داره یا بازنشسته
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    حالا اگر یه بازنشسته واقعا کارآمد بود باید کنار گذاشته بشه؟
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    به نظرم باید با بحث بازنشسته ها کارشناسی شده برخورد بشه نه فله ای
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    دم صداوسیما گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس