با روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

سرویس ورزش مشرق - پس از آن که محمود گودرزی پس از مدت ها شایعه، از کار کناره گرفت، مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان انتخاب شد. در چنین روزهایی، در گوشه و کنار ورزش اخباری به گوش می رسید که کمتر بدان توجه شد.

* در شرایطی که نهادهای نظارتی با موضوع دوشغله ها برخوردی جدی دارند، شاهد حضور یک فرد دوشغله در هیئت مدیره یک باشگاه پرهوادار تهرانی هستیم. این فرد که یکی از نزدیکان جریان اصلاحات است، مدیرعاملی یک بنگاه بزرگ اقتصادی را نیز برعهده دارد. وی عملا امکان حضور در هیئت مدیره این تیم پرطرفدار را ندارد که بایستی در روزهای پیش‌رو از سمت خود کناره گیری کند.

* اگرچه قانون منع فعالیت بازنشسته ها به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده؛ اما شاهد یک تعلل و اهمال آشکار از سوی دستگاه ورزش کشور در اجرای آن هستیم. این موضوع به دلایلی نامشخص چندان اجرایی نشده که بایستی به صورت جدی پیگیری شود. این قانون مشمول بسیاری از فعالان در ورزش می شود که از مدیران برخی فدراسیون ها تا کادرهای اجرایی را در برمی گیرد. اینکه چرا این افراد حاضر به ترک صندلی های خود نیستند، گویای بسیاری از موارد است.

* اگرچه هنوز مسعود سلطانی فر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده؛ اما به نظر می رسد باید منتظر تغییراتی جدی در ساختار مدیریتی وزارت ورزش باشیم. مدیرانی که در بیش از 3 سال اخیر بر مسند تکیه زده و محمود گودرزی را همراهی می کردند، عملا توانمندی چندانی را به نمایش نگذاشتند که همین امر لزوم یک اصلاح را موجب شده است. باید منتظر بود و دید که سلطانی فر چگونه این موضوع را مدیریت خواهد کرد که امتحانی قابل توجه خواهد بود.

* اگرچه دستگاه های نظارتی کاری جدی را در حوزه مدیران دوتابعیتی شروع کرده اند؛ اما دو عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک که دارای تابعیت مضاعف هستند، همچنان به کار خود ادامه می دهند. این دو فرد که گاها به آمریکا نیز سفرهایی دارند، تا کنون حاضر به استعفا نشده و مدیریت کمیته نیز اقدامی انجام نداده است. انتظار می رود با توجه به قوانین صریح کشور در این زمینه، این دو فرد از مجموعه تصمیم گیری ورزش کشور جدا شده و جای خود را به اشخاصی دهند که دارای ضوابط قانونی هستند.

* لیگ دسته اول فوتبال اگرچه دارای حساسیت بالایی است؛ اما کمتر زیر ذره بین کارشناسان قرار می گیرد. همین نیز این روزها موجب انتقادات گسترده ای به وضعیت داوری آن شده است. به نظر می رسد مدیریت فدراسیون بایستی ورودی جدی تر به این ماجرا داشته و داوری ها با نظارت بیشتری همراه باشد چرا که این دیدارها با شائبه هایی همراه شده که در ادامه راه، می تواند خطرناک باشد.

* اگرچه بیش از دو ماه از برگزاری بازی های المپیک ریو گذشته؛ اما همچنان شاهدیم که پاسخی نسبت به ابهامات پیرامون آن داده نشده است. ریاست کمیته که همواره به مدیریتی شفاف مشهور بوده، انتظار می رود که این بار نیز چنین رفتاری را داشته باشد. به هر حال، هنوز سوالات بسیاری درباره لیست مسافران به ریو، هزینه کردها در بخش های مختلف، ضرورت سفر زودهنگام برخی اشخاص و ... وجود دارد که باید در این باره شفاف سازی صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    دو تابعیتی رو باید فورا از کار برکنار کنند
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    مشرق چرا درست عنوان نمیکنید اسم ببرید درست حسابی خواهشا اینها چی از جون این ورزش میخوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس