معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری تهران برای همه شهروندان و تعریف دقیق حقوق شهروندی از جمله سازوکارهای مورد نیاز جهت تکریم ارباب رجوع است.

به گزارش مشرق، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه ستاد طرح تکریم ارباب رجوع شهرداری تهران که با حضور رئیس سازمان بارزسی، رئیس حراست کل و جمعی از مدیران و نمایندگان حوزه های مختلف شهرداری تهران برگزار شده بود، افزود: در بحث تحول اداری، تکریم ارباب رجوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
وی گفت: فلسفه وجودی سازمان ها، ادارات و مؤسسات، پاسخگویی به نیازهای مخاطبان است و لذا فرآیند انجام کار، باید به گونه ای باشد که ارباب رجوع، نسبت به سازمانی که به آن مراجعه می کند، احساس رضایتمندی داشته باشد.
 
وی با بیان این که سرعت ، دقت و صحت در ارائه خدمات و کیفیت انجام خدمات از مهم ترین شاخص های رضایتمندی است، تصریح کرد: تمامی همکاران، تکریم ارباب رجوع را به عنوان یک فریضه و فرهنگ سازمانی نشات گرفته از فرهنگ دینی سرلوحه کار خود قرار دهند
 
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت فراهم نمودن مقدمات لازم برای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری تهران برای همه شهروندان، تعریف دقیق حقوق شهروندی، فراهم نمودن ابزار کار و فعالیت، آموزش کارکنان و سنجش مستمر از جمله ساز و کارهای مورد نیاز جهت اجرای این طرح است.
 
وی ضرورت تحقق این مهم را در چهارچوب مشارکت و تشریک مساعی تمامی کارکنان مورد تأکید قرار داد و افزود: در صورت عدم دستیابی به نتیجه مطلوب، به یقین باید در جهت حل و فصل انها با جدیت اقدام کنیم.
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه ما کارکنان وظیفه داریم در انجام وظایف و تکالیف خود از هیچ اقدامی جهت حل مشکل مردم دریغ نورزیم، تصریح کرد: رضایت ارباب رجوع، هدف اصلی سازمانی ما است و به منظور نیل به این هدف، باید فرآیند انجام کارها را راحت تر، کوتاه تر و شفاف تر کنیم.
 
تشکری هاشمی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات هفتگی ستادهای تکریم ارباب رجوع در مناطق، سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران گفت: در این جلسات باید راهکارهای اجرایی به منظور بهبود و اصلاح روش های ارائه خدمات به شهروندان، اطلاع رسانی از نحوه ارائه این خدمات و نظارت بر حسن رفتار کارکنان بخش های اجرایی در هر منطقه، سازمان و شرکت، مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرند.
 
وی با تأکید بر اینکه تمامی کارکنان موظف به رعایت و اجرای مصوبات ستاد طرح تکریم ارباب رجوع هستند از دبیران ستادهای طرح تکریم ارباب رجوع خواست تا با توجه به این که در این طرح، تمامی مدیران و کارکنان ، نسبت به ورود جدی به امور مربوط به ارباب رجوع مسئول هستند، نسبت به تحکیم و تقویت این ستادها با جدیت اقدام شود.
 
 بنا بر این گزارش، ابراهیم تولایی دبیر ستاد عالی طرح تکریم ارباب رجوع شهرداری تهران نیز گزارشی از اقداماتی که تا کنون در شهرداری تهران انجام شده، ارائه کرد و گفت: ارزیابی های دوره ای این طرح در سازمان‌ها، شرکت ها و مناطق شهرداری تهران، سبب شده تا همکاران به صورت جدی در حوزه اجرا ورود کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس