وزیر کشور از ایجاد صندوقهای توسعه روستایی در روستاهای کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه 3 آبان) در نشست اختتامیه همیاران توسعه روستایی که در سالن کنفرانس پروین اعتصامی مرکز همایشهای بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: از دانشجویان و کارشناسان حوزه مطالعات جغرافیایی و روستایی تقاضا داریم طرحهایی در راستای تولید شغل،‌ توسعه اجتماعی و رفع مشکلات مسکن ارائه دهند که این طرحها می‌تواند نقش بسزایی در توسعه روستایی کشور داشته باشد.

وزیر کشور درباره سند توسعه روستایی تصریح کرد: ما می‌توانیم در همه روستاها یک سند توسعه روستایی تنظیم کنیم که این سند شامل راهها و روشهای توسعه روستایی است.

رحمانی‌فضلی درباره بحث مهاجرت روستائیان به کلانشهرها تاکید کرد: ما نمی‌توانیم جلوی مهاجرت را بگیریم اما با ارائه راهکارهای مناسب می‌توان مهاجرت را مدیریت کرد.

وی ضمن درخواست از دانشجویان و کارشناسان حوزه مطالعات جغرافیایی مبنی بر تهیه 31 سند توسعه روستایی و استانی به منظور بهبود و بالا رفتن کیفیت فعالیت در زمینه توسعه روستایی در کشور اظهار کرد:  در تهیه این اسناد از اساتید و نخبگان مرتبط با رشته‌های تحصیلی خود کمک بگیرید.

وزیر کشور با اشاره به فعالیتهای بنیاد مستضعفان خاطر نشان کرد: در 60 روستا که از هر لحاظ در پایین‌ترین سطح امکانات رفاهی قرار دارند،‌صندوق توسعه روستایی جهت حمایت از روستائیان ایجاد شده است.

رحمانی‌فضلی افزود: بودجه این صندوقها توسط خود روستائیان از دریافتی ماهیانه آنها از طریق یارانه نقدی آنها، تامین می‌شود و ما به آنها تاکید کردیم که شما هر چقدر پس‌انداز کنید ما نیز به همان مقدار بودجه این صندوق‌ را افزایش می‌دهیم.

وی خطاب دانشجویان و کارشناسان حوزه مطالعات جغرافیایی گفت: توقع ما از شما این نیست که به در روستاها آب و برق بیاورید، توقع ما این است که طرح و خلاقیت و نوآوری در روستاها ایجاد کنید.

وزیر کشور با اشاره به نقش جغرافی‌دانان در موضوع اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی جغرافی‌دانان را باید سربازان اصلی این سیاست دانست زیرا اقتصاد مقاومتی در بخشهای متعددی از جمله توسعه روستایی و ایجاد اشتغال با جغرافیا مرتبط است.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس