مدیر کل امورایثارگران شهرداری تهران از آغاز اجرای مرحله دوم طرح پایش سلامت، ویژه فرزندان شهید شاغل و جانبازان 50 درصد شهرداری تهران خبر داد و به تشریح جزئیات این طرح پرداخت.

به گزارش مشرق، مهدی محمدباقری، مدیر کل امورایثارگران شهرداری تهران، در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: مرحله دوم طرح پایش سلامت از روز گذشته آغاز شده است و بر اساس تجربه اخیر و تصویب برنامه ها توسط معاونت توسعه منابع انسانی، فرزندان شهید شاغل در شهرداری تهران و جانبازان پنجاه درصد شهرداری تهران مورد پایش پزشکی قرار خواهند گرفت. در این طرح وضعیت سلامتی خانواده شهدا و ایثارگران مورد بررسی قرار می‌گیرد. توجه به پایش سلامت طبیعتا از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند و در برخی از بیماری ها باعث می شود که به موقع اعمال درمان کنیم و از دردها و رنج های بیشتر در بیماری پیشگیری کنیم.
 
باقری در ادامه افزود: تجربه خوبی که از مرحله اول این طرح داشتیم به ما نشان داد که بسیاری از مخاطبین ما، متاسفانه به علت عدم دقت و رسیدگی به موقع، دارای بیماری های کوچک و بزرگی هستند که اگر به آنها توجه نشود امکان خطرساز بودن آنها وجود دارد. در طرح قبلی پدران و مادران شهدا را مورد پایش سلامت قرار دادیم که از نظر سلامت جسمانی در وضعیت حساسی قراردارند. انجام آزمایشات مختلف و تشخیص به موقع، به پیشگیری و کنترل بیماری‌های شایعی که اغلب سالمندان به آن دچار هستند کمک بسیاری کرد و به لطف خدا بعد از تشخیص مراحل درمان را با مراکز مورد نظر پیگیری کردیم.
 
مدیرکل امورایثارگران شهرداری تهران افزود: در این طرح جامعه مورد نظر، طی آزمایشات مختلف و معاینات اولیه به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند. همچنین به این عزیزان مشاوره سلامت و همچنین توصیه‌هایی در رابطه با تغذیه داده می‌شود که در رابطه با بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین بیماری‌های شایعی نظیر فشار خون و قندخون اهمیت بسیاری دارد.
 
باقری ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تصمیم داریم تمامی ایثارگران شهرداری تهران را در مراحل مختلف و به صورت سالیانه پایش پزشکی کنیم. مراحل بعدی نیز در سال آینده اجرایی خواهد شد.
 
گفتنی است در طرح پایش سلامت شامل آزمایش هایی همچون تست سرطان، بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی، بینایی سنجی، نرمی استخوان و موارد دیگر مورد است و در پایان بسته سلامت به این عزیزان هدیه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس