رئیس دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه وبودجه کشور با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری وضعیت خوبی نداریم، گفت: سرمایه‌گذاری کشور دارای ۱۰ درصد رشد منفی است و باید در زمینه سرمایه‌گذاری تلاش شود.

به گزارش مشرق، امیر باقری ظهر امروز در نشستی که در سازمان برنامه و بودجه گیلان در رشت برگزار شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی در بخش تولید استفاده شود.

رئیس دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: در سال 95 اتفاقات خوبی در وضعیت تولید و صدور نفت خام رخ داده است ولی با کاهش قیمت نفت مواجه شدیم.

باقری، رشد اقتصادی کشور را تا 3 ماه نخست امسال 4.4 درصد اعلام کرد و گفت: دولت به‌دنبال افزایش رشد اقتصادی است و درصدد است رشد اقتصادی کشور را تا پایان دولت به 6 درصد برساند.

رئیس دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه وبودجه کشور با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری وضعیت خوبی نداریم، بیان کرد: سرمایه گذاری کشور دارای 10 درصد رشد منفی است و باید در زمینه سرمایه گذاری تلاش شود.

باقری از افزایش 15.5 درصدی معاملات مسکن در 5 ماه نخست امسال در تهران خبر داد و گفت: قیمت مسکن در تهران در 5 ماه نخست در مقایسه با سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

رئیس دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور عملکرد دولت در مهار تورم را موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود: دولت موفق شد از خرداد 92 تاکنون تورم 41 درصدی را به 7 درصد برساند.

باقری با اشاره به اینکه در حوزه صادرات غیرنفتی در فصل دوم امسال 20 درصد رشد داشتیم، تصریح کرد: در فصل دوم امسال در زمینه واردات 9 درصد رشد داشتیم.

باقری از پرداخت 177 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در 5 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد رشد داشتیم.

رئیس دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور سهم سرمایه در گردش را در 5 ماه نخست امسال 67.5 درصد اعلام کرد و افزود: اتفاقات خوبی در زمینه‌های تولید و تجارت در کشور رخ داده است.

وی بدهکاری دولت به بانک‌ها و پیمانکاران را 200 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: شرکت‌های دولتی نیز 200 هزار میلیارد تومان بدهکاری دارند و البته رقم بدهکاری دولت ایران نسبت به بدهکاری دولت‌های سایر کشورها رقم بالایی نیست.

رئیس دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: امسال 30 هزار میلیارد تومان از بدهکاری دولت به بانک‌ها تسویه شد و سرمایه بانک‌ها 15 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس