امام خمینی: در مشروطه دست‏ هایی آمد و تمام مردم ایران را به دو طبقه تقسیم بندی کرد. تا آنجا که مرحوم «حاج شیخ فضل اللّه‏ نوری» در ایران چون می‏گفت آن مشروطه‏ ای که از غرب و شرق به ما برسد قبول نداریم، در همین تهران به دار زدند.

به گزارش مشرق؛ رخدادهای 14 مهر 62

چکیده :

  • امام خمینی : باید منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی  متعهد به اسلام باشند و به شرق و غرب توجه نداشته باشند.

 

  •  خانواده 2 نوجوان اسیر مقاوم و قهرمان ایرانی با رئیس جمهور ،رئیس مجلس و نخست وزیر دیدار کردند.

 

  • آیت الله منتظری : طلاب و فضلا با مجهز کردن خود به سلاح علم در مقابل القائات دشمنان بایستند.

 

  • 17 قاچاقچی حرفه ای و بین المللی در تهران اعدام شدند.

 

  • 250 زن و کودک و پیرمرد عراقی زیر آتش مزدوران بعثی به ایران رانده شدند.

 

هشدار امام خمینی نسبت به تکرار مشروطیت در انتخابات آتی مجلس

در آستانه ماه محرم اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران،نمایندگان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور و اعضای دفتر تبلیغات  اسلامی  قم و عده ای از طلاب خارجی مقیم ایران با امام خمینی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند :از شیاطین غافل نباشید. این شیاطین به هر چیزی که می‏توانند متشبث می‏شوند و به هر راهی می‏خواهند در دل این ملت رخنه کنند. قضییه حمله نظامی‏آن قدرها مهم نیست، جوابش را بحمداللّه‏ سلحشوران اسلام می‏دهند و داده‏اند. رسانه‏های گروهی هم دیگر حرف‏هایشان تاثیری ندارد در دنیا، برای اینکه معلوم شده است که اینها چکاره‏اند و مسائل شان یک مسائلی است که باور نمی‏کنند، نمی‏توانند بازی بدهند ملت‏های ما را. آنچه که امروز آنها دست به آن زده‏اند قضیه ایجاد ـ به خیال خودشان ـ تفرقه است، در صورتی که مسئله اینطور نیست، هیچ خطی جز خط اسلام در ایران نیست و همه با هم در یک خط هستند.

عبرت گرفتن از نهضت مشروطیت

امام ادامه دادند :تاریخ یک درس عبرت است برای ما. شما وقتی که تاریخ مشروطیت را بخوانید می‏بینید که در مشروطه بعد از اینکه ابتدا پیش رفت، دست‏هایی آمد و تمام مردم ایران را به دو طبقه تقسیم بندی کرد. تا آنجا که مثل مرحوم «حاج شیخ فضل اللّه‏ نوری»در ایران برای خاطر اینکه می‏گفت باید «مشروطه مشروعه» باشد و آن مشروطه‏ای که از غرب و شرق به ما برسد قبول نداریم، در همین تهران به دار زدند و مردم هم پای او رقصیدند یا کف زدند. ما باید از این تاریخ عبرت بگیریم که مبادا یک وقتی در بین شما آقایان روحانیون، بیفتند اشخاصی، یا در بین مردم وسوسه کنند و خدای نخواسته آن امری که در مشروطه اتفاق افتاد در ایران اتفاق بیفتد.

امام خمینی درباره انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نیز فرمودند : امروز دارند تهیه می‏بینند مخالفین شما، مخالفین جمهوری اسلامی، که برای انتخابات ایجاد نفاق کنند، و این یک خطری است برای کشور ما.همین طور در انتخابات توجه کنند، مردم را توجه بدهید به اینکه شما می‏خواهید اسلام را حفظ کنید، باید منتخبین شما اشخاصی باشند که توجه به اسلام داشته باشند، متعهد به اسلام باشند، بازیگر نباشند، به شرق و غرب توجه نداشته باشند.آن روزی که افراد ادراک می‏کنند که ـ احتمال هم بدهند که ـ اسلام در خطر است،آن روز همان کاری که امام حسین کرد باید بکنند. آن روزی که احتمال ما بدهیم که اسلام در خطر است، باید همه‏مان فداکاری بکنیم، باید برویم دنبال کار. اگر احتمال بدهیم که به واسطۀ تبلیغات انتخاباتی ما اسلام و جمهوری اسلامی در خطر است، باید آنجور تبلیغاتی که خطرناک است، دست از آن برداریم، برای اینکه ضد اسلام است .(1)

دیدار خانوداه 2 نوجوان اسیر با مقامات عالی رتبه کشور

خانواده مهدی طهانیان و علیرضا رحیمی دو رزمنده دلاور اسلام که در اسارت رژیم بعثی صدام به سر می برند و  اخیرا در گفت و گوئی با تلویزیون فرانسه عزم آهنین سپاهیان اسلام را به نمایش گذاشتند دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور،میر حسین موسوی نخست وزیر و آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در دیدار با خانواده این دو اسیر دلاور گفت : این فرزندان نشان دادند که انقلاب آنقدر عمیق و راسخ است که توانسته این چنین افرادی را بسازد. انشاالله خداوند به شما اجر بدهد و از شما این فداکاری را قبول کند.

نخست وزیر نیز در دیدار با خانواده های این دو نوجوان اسیر گفت :حماسه پرشکوه دو نوجوان اسیر ایرانی به صورت الگو و سرمشقی برای جوانان ما در آمده است . این روحیه نسل جوان برای انقلاب اسلامی ما سرنوشت ساز است.(2)

آیت الله منتظری  : روحانیون در مقابل القائات دشمن بایستند

در پایان سمینار بررسی مسائل حوزه علمیه قم در رابطه با تبلیغ در جبهه،نهادها و ارگان ها که به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تشکیل شده بود صدها تن از روحانیون و فضلای شرکت کننده در این سمینار با آیت الله منتظری دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله منتظری گفت : طلاب و  فضلا امروز باید خود را به سلاح علمی مجهز نمایند و مسایل اقتصادی و سیاسی و حتی مارکسیتسی را به خوبی بدانند تا در برابر القائات دشمنان اسلام بتوانند  بایستند و جوانان ما را از دام شیاطین ننجات دهند

آیت الله منتظری تاکید کرد رواحنیون و طلاب باید با اقشار مختلف مردم با تواضع و حلم و بردباری برخورد کنند.(3)

اعدام 17 قاچاقچی بین المللی

17 قاچاقچی مواد مخدر که با رای دادگاه های انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر مرکز به اعدام محکوم شده بودند سحرگاه امروز در محوطه زندان قصر به دار مجازات آویخته شدند.

در رابطه با اعدام این سوداگران مرگ دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : جهت حفظ دستاوردیهای انقلاب اسلامی و در پی اجابت به ندای مظلومانه امت شهید پرور ایران که از دست قاچاقچیان مواد مخدر به ستوه آمده اند به حکم قاطع دادگاه های انقلاب اسلامی 17 تن از قاچاقچیان بین المللی و حرفه ای مواد مخدرسحرگاه امروز و پس از تائید حکمشان از سوی دادگاه عالی در محوطه زندان قصر به دار مجازات آویخته شدند.(4)

250 زن و کودک و پیرمرد عراقی زیر آتش مزدوران بعثی به ایران رانده شدند

رژیم ورشکسته صدام تکریتی 250 تن از زنان و کودکان و پیرمردان را از طریق مناطق صعب العبور غربی مرز ایران و عراق  اخراج کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری  جمهوری اسلامی این عده مدت 8 ساعت درکوهستان سرگردان بودند تا این که پاسداران انقلاب اسلامی به یاری آنها شتافتند و تا ساعت 20 پریشب 189 تن از آنان را به بخش  مرکزی جاونرود انتقال دادند.

واحد مرکزی خبر نیز گزارش داد این عده پس از ماهها به سر بردن در زندان های رژیم بعثی از کشورشان رانده شده اند. بنا بر همین گزارش مزدوران بعثی هنگام عبور این عده از مرز آنان را زیر آتش گرفتند و رزمندگان اسلام ضمن درگیر شدند با مزدوران بعثی آنها را از زیر تیر رس گلوله های دژخیمان عراقی خارج کردند.(5)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی ، 14 مهر 62 ، ص 20
2. اطلاعات، 14 مهر 62 ، ص2
3. کیهان،14 مهر 62 ، ص 2
4. اطلاعت ، 14 مهر 62 ، ص 15
5. کیهان،14 مهر 62 ، ص22

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس