کد خبر 638940
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: روز بازی با کره جنوبی ممکن است وقتی ما گل بزنیم تماشاگران از جایشان بلند شوند اما مسلما آن روز جشنی برپا نخواهد شد.

به گزارش مشرق، امیر عابدینی درباره انتقادات چهره های مذهبی و سیاسی به برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی در  تاسوعای حسینی (ع) اظهار داشت: اینجا دو بحث داریم یکی بحث معنوی و دیگری بحث مادی. بحث مادی قضیه این است که چه چیزی را از دست می دهیم و بحث معنوی آن به یک عشق برمی گردد. عشق به امام حسین(ع)، کربلا و عاشورا. عاشورا با خون شیعیان عجین شده است. جوان و پیر همه در ماه محرم سیاه پوش می شوند و در واقع شیعه به عاشورا می نازد. دوستان ما و شخصیت های محترم سیاسی و مذهبی حق دارند  از برگزاری بازی در شب تاسوعا عصبانی باشند اما آنهانمی دانند که ما هم این دغدغه را داریم باید باور کنیم که همه این دغدغه را دارند . شما اگر در سرتاسر این شهر دور بزنید مشاهده می کنید که چقدر هیات عزاداری برپا شده است.

وی ادامه داد: با آنکه این دغدغه را داریم اما واقعا در تصمیمات دخیل نیستیم و تابع متغیرها هستیم. شاید عده ای دوست نداشتند موفقیت ما راببینند و شاهد دومین صعود متوالی تیم ایران به جام جهانی باشند همان ها برنامه ریزی کردند که بازی حساس مان با کره جنوبی در این روز برگزار شود و البته ما هم بیکار نشستیم و وقتی متوجه شدیم اعتراضات مان را شروع کردیم. ما حتی حاضر شدیم بازی مان را با کره جنوبی جابه جا کنیم و حتی گفتیم این بازی را حضور پیدا نمی کنیم و 3برصفر اعلام شود که آنها گفتنداگر حاضر نشوید دو بازی بعدی تان را هم محروم می شوید.ما باید به مردم مان اعتماد کنیم و من باور دارم که این مردم در روز بازی عزادار امام حسین خواهند بود.

وی درباره این صحبت آیت الله محمد یزدی که امروز گفته است مگر می شود تیم ملی گل بزند و تماشاگران شادی نکنند، اذعان داشت: من برای شما یک مثال می زنم در همان تکیه امام حسین هم وقتی یک بزرگتر وارد می شود همه خوشحال می شوند و به احترام او از جا بلند می شوند اما مثل عروسی جشن نمی گیرند. روز بازی با کره جنوبی ممکن است وقتی ما گل بزنیم تماشاگران از جایشان بلند شوند اما مسلما آن روز جشنی برپا نخواهد شد. پیشنهاد من این است که وقتی تیم ملی گل زد تماشاگران بلند شوند و سه بار یا حسین بگویند. ما می توانیم با این حرکات برنامه های آنهایی که می خواهند موفق نشویم خنثی شود.

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: در مقابل فتاوای بزرگان سر تعظیم فرود می آوریم ولو اینکه فوتبال مان تعلیق شود اما دوستان هم باید این را در نظر بگیرند که در صورت تعلیق فوتبال ممکن است تبعاتی در جامعه به وجود بیاید.

منبع: کاپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • بچه زرنگ ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    امیدوارم یک کار تبلیغی خوب توسط نهادهای فرهنگی کشور صورت بگیرد. فرصت خوبیست که میتوان ابعاد و نگاه بین المللی را به سمت این مراسم جهت گیری کرد. موفق باشید.
  • علیرضا ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    یا حسین * درود بر شما
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    از ظرفیت بین المللی بازی در معرفی عشقمان به امام حسین ع بخوبی بهره برداری کنیم،
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    مگه بازی استقلال تو جام باشگاه ها رو یادتون نیست چقدر زیبا برگزار شد. اگه مردم حسینی باشن که هستن می دونن چکار کنن
  • حسین ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام : به نظر می رسد این یک فرصت است برای ما جهت معرفی اسلام و تشیع به جهان ، عزاداری قبل از بازی و مداحی بین دو نیمه و یا حسین (علیه السلام) گفتن یا تکبیر گفتن در هنگام گل زدن می تواند از مصادیق پیام رسانی باشد.
  • حسین ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام : به نظر می رسد این یک فرصت است برای ما جهت معرفی اسلام و تشیع به جهان ، عزاداری قبل از بازی و مداحی بین دو نیمه و یا حسین (علیه السلام) گفتن یا تکبیر گفتن در هنگام گل زدن می تواند از مصادیق پیام رسانی باشد.
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    با اینکه استقلالی هستم! اما حرفت منطقیه...
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    شرم کنید.
  • پارسا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    علمای عزیز ، هموطنان گرامی ، تیم ملی فوتبال عضوی از همین جامعه است . پاره تن ملت عزیز ماست . ورزش نیز جزء سفارشات پیامبر مکرم اسلام است . سالها قبل نیز مشابه این اتفاق افتاده است و تیم استقلال تهران میزبان مرحله نهایی باشگاههای آسیا بوده است . و در آن سال مداحان گرامی با حضور در استادیوم آزادی فضایی بسیار معنوی را برای تماشاگران و فوتبال دوستان رقم زدند . امید است به دور از هر نگرش خاصی به فکر ورزش و موفقیت جوانان خود باشیم .
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    بسیار پیشنهاد عالی است. رزمنگان دفاع مقدس موقع پیروزی و موفقیت تکبیر و یاحسین میگفتند.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    خیلی خوب منم هم موافقم یاحسین
  • بی سواط ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    هر گلی که میزنین چه با الله اکبر چه با یا حسین موجب خوشحالی تماشاچیان هست اونم روزی که روز عزا و ماتم امام زمان هستش به نظرم بهتره کلا کسی ورزشگاه نره تا فدراسیون و فیفا بفهمن دشمنی با خواسته و عقاید دینی یک ملت براشون بازی بدون تماشاگر در پی داره باید ملت نرن ورزشگاه یک بازی تحریم کنیم حساب کار دستشون میاد البته اگر ملت بفهمه وفهم شور حسینی داشته باشه
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    چند تا پيشنهاد : - بازي بدون تماشاگر برگزار شود - بازي با حضور برادران بسيجي و مذهبي و ....برگزار شود
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    بهتره در صورت انجام بازی فقط هیاتهای عزاداری با کلیه اعضا با لباس عزا و تجهیزات حضور پیداکنند .
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    به عشق آقایمان حسین یا حسین ع
  • عین الله ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    یاحسین یاحسین یاحسین این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست به نظرم فرصت خوبی است برای معرفی شور و شعور حسینی به جوانان عزیزمان باید اعتماد کنیم. این جوانان عاشق امام حسین هستند.
  • آرش ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    چه مفت اعتقاداتمون رو به یه «بازی» می خوایم بفروشیم!!!!!! امام حسین علیه السلام یا جام جهانی (تازه اگه بریم) مسأله این است؟؟؟؟!!! آقای عابدینی! «تبعات» نرفتن به جام جهانی چیه مثلاً؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! فردوسی پور غش می کنه؟!!!! یا عابدینی پستشو از دست می ده؟!!!! یاااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سید ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    حالا کی گفته حتما گل میزنیم
  • محمود ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    خسره دنیاه واخرت هست کسی که امام حسین رو ول کنه وبره فوتبال فکرمیکنین کسی هم میاد واسه تماشا
  • عین الله ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    به نظرم پیشنهاد خوبی است تا شور و شعور حسینی ایرانیان به جهانیان معرفی شود.
  • همایون ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    موضوع مهمی است ! مواظب باشیم ! روز عزای مهم و بزرگی است ، حتماً باید نظر مراجع باید اخذ بشه .
  • محمد ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام علیکم بهتره بجای این حرفها به شعور مردم احترام بگذارید وقتی تمام دنیا نمی خواهند اسمی از ایران اسلامی باشد یک فرصت خوب برای معرفی فرهنگ شیعه ونام امام حسین«ع»میتواند باشد به شرطی که عوامل هماهنگ کننده ونیروی انتظامی کنترل کامل را انجام دهند که خدایی نکرده .....???
  • یوسف ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    بنده اخبار را دنبال می کنم فدراسیون تمام تلاشش را کرد تا به هر شکل ممکن تاریخ این بازی را تغییر بدهد ولی متاسفانه قوانین بین المللی ( آگاهانه یا نا آگاهانه) در این بازی بر علیه ماست ولی ما می توانیم با اطلاع رسانی خوب به تماشاگران نوجوان وجوان هموطن وبرنامه ریزی مطلوب از این وضعیت بهترین استفاده را برای نشان دادن ومعرفی قیام عاشورا به جهانیان ببریم .مردم ما بسیار فهم ودارای شعور فرهنگی بالا هستند . بیایید شعار بازی را این جمله قرار دهیم:::( یک ورزشگاه یک حسینیه)
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    واقعا لازم نبود بعضی آقایون اینقدر شلوغش کنند در واقع فدراسیون شیخ سلمان همین عکس العملها را می خواست ببیند که این بازی را در چنین روز حساسی انداخت از طرفی مردم ما به اندازه خودشون فهم و شعور دارند که در این مواقع چه عکس العملی نشون بدن
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    این همه بحث چرا؟ مسئولین بازی رو بدون تماشاگر برگزار کنید و یا مردم خودشون به ورزشگاه نروند
  • میلاد ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    به نظر من همه بالباس سیاه و شعار یا حسین و یا ابوفاضل و نوحه خوانی بین دو نیمه و ....برن ورزشگاه عشق به امام حسین سرمایه ماست نباید .
  • صالح ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    آقا یه سوال! مثلا فرض کنید دارید با قدرت های استکباری چانه زنی می کنید آیا می توانید در مورد گزینه های روی میز خودتان بگویید ما مدال قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ را داریم!! قطعا طرف مقابل به شما می خندد چون ارزش این چیزها قرادادی و صوری است و حقیقتا اقتداری برای یک کشور تولید نمی کند اما اگر شما بگویید مثلا ما در تولید بنزین یا گندم خودکفا هستیم یا در تولید خودرو یا هواپیما خودکفا هستیم یا بگویید ما چنان سلاح های نظامی تولید داخل داریم یا ما اعتقاد به ارمان امام حسین و شهادت داریم آنوقت دشمن از شما حساب می برد چون اینها قدرت آفرین است بنابراین اگر خیلی مادی و دنیایی هم نگاه کنیم فوتبال قهرمانی بسیار کم ارزش تر از آنی هست که تصور می شود و بهتر است به جای آن ورزش کردن را در جامعه ترویج کنیم تا حداقل در مقایسه با سایر ملت بتوانیم بگوییم ملتی قوی تر و با آمادگی جسمی بیشتر داریم. یا علی
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    چیزی که بیش از همه زیبا بود؛ این ادب بی نظیر در کلام آقای عابدینی در این یادداشت بود. به عنوان یک استقلالی دستشون رو می بوسم.
  • احمد ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.هرچند احتمال زیاد این کار عمدی بوده ولی میتونیم عاشورا را رو به دنیا نشون بدیم
  • نيكتا ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    هضم شدن در قوانين فزرتى جهانى، نتيجه اى بهتر از اين نمى دهد: فوتبال خيلى حياتى است؛ نمى توانيم حذفش كنيم. حتى اگر تاسوعاى امام مظلوممان باشد.
  • نيكتا ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    احترام امامزاده را متولى اش نگه مى دارد.
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    یا حسین
  • حمیدرضا ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    به نظر من کسی به استادیوم نره و بازی بدون تماشاگر انجام بشه إن شأالله بچه های تیم ملی بدون حمایت تماشاچی پیروز ميشن
  • داود ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    حالا شاید خدایی نکرده یدونه زدیم
  • مهدی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    مگه عزا داشتن به ظاهر است. کاش به جای این حرفا سیرت امام عزیزمون را در زندگی داشته باشیم. آقای عابدینی هم حرفی نزنه سنگین تره.حداقل به احترام این روزهای عزیز کمتر حرف ناشایست و دروغ زده بشه.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    "شاید عده ای دوست نداشتند موفقیت ما راببینند و شاهد دومین صعود متوالی تیم ایران به جام جهانی باشند همان ها برنامه ریزی کردند که بازی حساس مان با کره جنوبی در این روز برگزار شود" جناب استاد اقتصاد! برو اول بهونه هاتو با رییست هماهنگ کن بعد بیا بچه گول بزن. طبق فرمایشات تاج تقویم فیفا چهار سال پیش یعنی سال ۹۱ نوشته شده . ۹۱ اونا از کجا میدونستن که ما سال ۹۲ میریم جام جهانی؟ که بخوان برای صعود دوممون برنامه ریزی کنن؟ خواستی ماله کشی کنی.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    لطفا انقدر از روی روشنفکر مآبی سیرت و صورت و ظاهر و باطن نکنید روشنفکران از آش داغ تر وقتی خود حضرت صادق می فرماید اگر برای امام حسین گریتونم نگرفت خودتونو به گریه بزنید وقتی خداوند می فرماید برخی اعمال دین شعائر هستن و باید علنی و در معرض دید انجام بشن امثال شماها چه محلی از اعراب دارید که بخواید درباره ظاهر و باطن کسی قضاوت کنید عرضه ندارید برای سیالشهدا عزادار بشید لااقل مرد باشید به گوشه ای کز کنید و دم نزنید
  • محمود سلمانی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    نکته ی غم باری که دقت نمی کنیم ایناست که هر سال تمام تلاش گردانندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که تاسوعا رافوتبالی کنند بنگرید هنوز حسین ع دوره است . و مادر کدام لشکریم؟
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    اگر ایران برد میشه پیروزی سپاه اسلام بر جومونگ در روز تاسوعا، ببازه هم بساط گریه برپاست
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    موافقم. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. فقط کمی هوشیاری از طرف ما لازم است.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    حالا بسیجی بودن رو با کارت میشه فهمید مذهبی بودن رو چطور بفهمیم؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    اقای بی سواط اگه فهم داشتی می فهمیدی که برنامه این بازی ها از چند سال پیش مشخص شده و مسئولیتش با فدراسیون وقت فوتبال بوده که اعتراض کنه!!!!!
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    برنامه بازی ها از چند سال پیش مشخص شده بود اسنادش هم موجوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس