کد خبر 635975
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

معاون نخست وزیر ترکیه عصر امروز در گفتگو با رسانه های این کشور از خروج قریب الوقوع شبه نظامیان کرد چند ملیتی وابسته به آمریکا از شهر منبج واقع در شمال استان حلب سوریه خبر داد.

گروه جهان مشرق- معاون نخست وزیر ترکیه عصر امروز در گفتگو با رسانه های این کشور از خروج قریب الوقوع شبه نظامیان کرد چند ملیتی وابسته به آمریکا از شهر منبج واقع در شمال استان حلب سوریه خبر داد.

آغاز خروج شبه نظامیان کرد از منبج؟

بنابر این گزارش، نعمان قورتولموش با اشاره به خروج شبه نظامیان کرد از منبج به سمت مناطق بخش شرقی رود فرات خبر داده و نسبت به تحقق این موضوع ابراز خوشبینی کرده است. نیروهای کرد چند ملیتی وابسته به آمریکا سه ماه پیش در پی نبردهای شدید با عناصر داعش کنترل کامل شهر منبج را بدست گرفته بودند. در این نبردها 900 شبه نظامی کشته و ده ها تن از عناصر داعش نیز به هلاکت رسیده بودند. عملیات سیطره بر منبج بعنوان سرآغاز تلاش کردها برای تجزیه سوریه از طریق سیطره بر نوار مرزی شمالی سوریه با جنوب ترکیه و ایجاد کشور کردی در ان صورت گرفته که با واکنش شدید ترکیه مواجه شده و ارتش ترکیه هزاران نظامی خود را در شمال سوریه مستقر کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    به کوری چشم ترکیه کردها همچنان در جای خود هستن اونجا کشور و مملکتشونه ترکیه و تروریست های دست پروردش باید سوریه رو ترک کنن
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مرگ بر روم
  • ایمان ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    بله برادر درود برمردم سلحشور کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس