کد خبر 63527
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹

رييس بنياد فرهنگي روايت گفت:‌ همه ما نسبت به ايثار جانبازان و آزادگان احساس دين مي‌كنيم.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،جواد جباري ، افزود: در دوران دفاع‌مقدس ايثارگري‌هايي رخ داده است ولي ايثارگران هنوز در حال تحمل مشقات آن دوران هستند كه همين مسأله وظيفه ما را به مراتب بيشتر از كارهايي كه تا به حال درباره آنها انجام شده است سنگين‌تر مي‌كند و هر جانباز و آزاده‌اي هر گله‌اي داشته باشد آن را از دل و جان مي پذيريم.

وي ادامه داد: البته تا به حال برنامه‌هاي زيادي در روايت فتح در رابطه‌ي جانبازان و آزادگان ساخته شده است و خيلي از جانبازاني كه شخصا با آن‌ها صحبت كرده‌ام بيشتر دغدغه زمان كم پخش روايت فتح از تلويزيون را دارند و يا اين كه چرا دير وقت پخش مي‌شود كه البته اين موضوع هم خيلي دست ما نيست و پخش از آن به مديران صدا و سيما برمي‌گردد و آنها بايد وقت مناسب را در اختيار برنامه روايت فتح قرار بدهند.

رييس بنياد فرهنگي روايت اظهار كرد:‌ در اين كه بايد از آزادگان و جانبازان بيشتر كار كنيم ترديدي نداريم به خصوص جانبازاني كه دچار معلوليت‌ها و ضايعات جسمي شديد بوده و زمين‌گير هستند و خيلي نمي‌توانند در جاهاي مختلف ديده شوند؛ بنابراين نه تنها بايد به اين افراد و ايثارگري آنها پرداخته شود بلكه بايد به پرستاران و كساني كه از اين افراد هم نگهداري مي‌كنند پرداخت و آثار آنها را هم ديد، ولي متأسفانه ما نسبت به اين افراد و كساني كه در آن زمان وظيفه جنگيدن نداشته‌اند ولي خودشان داوطلبانه و ايثارگرانه اين نقش را پذيرفته‌اند زياد نپرداخته‌ايم كه قبول داريم بخشي از اين وظيفه برعهده ما است و بايد دائم اين افراد را در معرض ديد مردم قرار دهيم و آن‌ها را فراموش نكنيم تا مردم هم آن‌ها را فراموش نكنند.

وي درباره‌ي فعاليت‌هاي اين روزهاي روايت فتح نيز گفت:‌ امسال بار سنگيني در حوزه بين‌الملل و جهان اسلام، دفاع مقدس و انقلاب بر روي دوش روايت فتح گذاشته شده است كه در حال حاضر ساز و كار اين برنامه‌ها در حال راه‌اندازي است.


***

جباري در بخش ديگري از سخنانش اعلام كرد:‌ در حال حاضرمجموعه برنامه «عمليات بيت‌المقدس»‌ در حال توليد است. همچنين به زودي تصويربرداري مجموعه برنامه‌هاي مربوط به «عمليات والفجر8 » آغاز خواهد شد. كارهاي متعددي از جمله راه‌آهن در جنگ كه نگاهي ويژه‌اي به نقش راه‌آهن در دفاع مقدس و رزمندگاني كه در جنگ با سختي‌هاي فراوان، مهمات‌، تجهيزات پشتيباني و نيرو به منطقه اعزام مي‌كردند نيز براي توليد برنامه جديد درحال پيگيري است، كه به زودي آماده پخش خواهد شد و تنها مختصري از كار تدوين آن باقي مانده است.

وي افزود: در رابطه‌ي موضوعاتي مثل افغانستان و عراق و نقش جنايات آمريكا در اين دو كشور هم مجموعه‌هايي در مؤسسه روايت فتح ساخته شده است،همچنين در رابطه‌ي تاريخچه حزب‌الله لبنان پروژه بسيار سنگيني تدارك ديده شده است كه كارهاي پژوهشي آن انجام شده و در حال گذراندن مراحل پاياني است.


***

جباري از ساخت مجموعه برنامه‌هايي با موضوع پيوند دفاع‌مقدس با شرايط روز و تطبيق ايثارگري‌هايي كه در زمان جنگ اتفاق افتاده است با كارهايي كه در اردوهاي جهادي امروز اتفاق مي‌افتد خبر داد و اظهار كرد:‌ امروز در حالي كه بسياري از مردم دغدغه زندگي دارند بسياري از جوانان با تأسي از ايثارگري‌هاي شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس در مناطق محروم و دورافتاده كشور در حال خدمت به محرومان هستند كه نشان مي‌دهد هنوز خط ايثارگري‌ها ادامه دارد و به همين منظور روايت فتح برنامه‌هايي در اين زمينه خواهد داشت و كارهاي توليدي آن هم به زودي انجام خواهد شد.


***

جباري همچنين درباره فعاليت انجمن عكاسان انقلاب ودفاع مقدس نيز گفت:‌ در حال حاضر بيش از يك ميليون و 200 هزار فريم عكس حرفه‌يي دفاع مقدس و انقلاب جمع‌آوري شده است كه ضمن بازپروري مجدد، براي نگهداري، اصلاح و بهره‌برداري در حال ارشيو شدن هستند.

رييس بنياد روايت در همين زمينه خبر داد: تا به حال سه نمونه از آلبوم‌هاي جنگ تحميلي كه در آلمان چاپ شده بود جمع‌آوري شده و چند سالي است كه جلدهاي بعدي آن با كيفيت عالي و در حد استاندارد در حال چاپ است. همچنين آلبوم هاي خرمشهر، زن در دفاع مقدس و آلبوم شهدا نيز كه اخيرا منتشر شد از ديگر فعاليت‌هاي انجمن انقلاب و دفاع مقدس است كه با چاپ اين عكس‌ها، سال‌هاي سال ما دغدغه از بين رفتن اين عكس‌ها را نداريم به طوري كه با پايان كار آرشيو كردن تمام عكس‌ها و نگاتيوها و ثبت تمام مشخصات صاحب عكس و اثر نيز مي‌توان از آنها براي بهره‌برداري بين‌المللي كرد تا هر نهاد يا مؤسسه‌اي چه داخلي و چه خارجي با رعايت حقوق معنوي و مادي صاحب عكس بتواند از آن اثر بهره‌برداري كند.

وي افزود: اخيرا هم آلبوم شهداي الوند توسط انجمن عكاسان دفاع مقدس و انقلاب منتشر شده كه نقش همدان در جنگ و دفاع مقدس را نشان مي‌دهد.


***

جباري درادامه اين گفت‌وگو درباره‌ استعفاي مرتضي شعباني مدير مؤسسه روايت فتح گفت:‌ در جابه‌جايي مديران در نهادهاي انقلابي برخلاف سازمان‌هاي دولتي كه معمولا ممكن است پرحاشيه‌ به نظر آيد چنين نگاهي وجود ندارد و اگرهم چنين نگاهي وجود داشته باشد نگاه انقلابي نيست.

وي يادآور شد:‌ در رابطه‌ قبول مسؤوليت و واگذاري مسؤوليت به ديگري در نهادهاي انقلابي نگاه خاصي وجود دارد. ما بايد بيشتر سعي كنيم تا اين نگاه به عنوان يك فرهنگ در جامعه جا بيفتد چرا كه ما در حال انجام وظيفه و تكليف هستيم هر چند دوستان ما به راحتي مسووليت نمي‌پذيرند. حتي خود آقاي شعباني مسووليت مديرعاملي مؤسسه روايت فتح را با اصرار ما پذيرفت.هر كسي به راحتي مسووليت نمي‌پذيرد و اگر پذيرفت بايد خدا را شكر كند كه خدا به او مسووليت بيشتري داده است و اگر بنا باشد يك روزي اين بار را تحويل بدهد بايد خدا را شكر كند كه مسووليتش سبك‌تر شده است، لذا ما به تعبير شهيد بهشتي «شيفته خدمت هستيم و نه تشنه قدرت» و اصلا دنبال جايگاه نيستيم.

جباري ادامه داد : جايگاه‌ها بيشتر به خاطر عرصه خدمت‌رساني مطرح است و مرتضي شعباني هم همين گونه بوده است و از ابتدا كه مسؤوليت مديرعاملي روايت فتح را پذيرفت علي‌رغم اين كه تمايل به قبول اين سمت نداشت و بيشتر علاقه‌مند بود تا در حيطه تخصصي خود كار كند ولي بر حسب ضرورت و با خواهشي كه اعضاي هيات مديره كردند اين مسووليت را به دوش گرفت.

وي افزود:‌ مدتي قبل از اينكه بحث استعفاي مرتضي شعباني مطرح شود با من درباره برگشتنش به حوزه مورد علاقه اش صحبت كرد و من هم از ابتدا با وي موافق بودم و به وي گفتم كه من زمينه را براي اينكه شما هم كار مديريتي و هم كار تخصصي خود را انجام دهيد. ولي مديريت سختي هاي خود را دارد و شايد خيلي با جنس كارهاي كساني كه در حوزه توليد هنر فعاليت مي‌كنند سازگار نباشد لذا مرتضي شعباني درخواست كرد كه درگير كار مديريتي نباشد و من هم گفتم مانعي نيست و به وي گفتم كه در همان كار تخصصي خود مشغول شويد و در حال حاضر هم آقاي شعباني در حال انجام كارهاي تخصصي خودشان است وبا ما هم همكاري بسيار نزديك و خوبي دارد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس