کد خبر 631100
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

متهم به هک سرور یک شرکت خدمات الکترونیک و دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی بیش از هزار نفر دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سردار میر حیدری، فرمانده انتظامی گیلان گفت: با ارجاع یک پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی مدیرعامل یک شرکت خدمات پرداخت الکترونیک مبنی بر اینکه افرادی ناشناس سرور شرکتش را هک کرده اند و به حساب کاربری تعداد زیادی از کاربران دسترسی دارند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرارگرفت.
 
وی افزود: با تحقیقات فنی و پلیسی، هکری که یک نوجوان 15 ساله اهل و ساکن خراسان شمالی است شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در این استان دستگیر و به گیلان منتقل شد.
 
فرمانده انتظامی گیلان اظهارکرد: متهم به دلیل سرعت عمل کارآگاهان پلیس فتا، موفق به برداشت از حساب های کاربران نشده بود.
 
میرحیدری تصریح کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی به صراحت به جرم خود مبنی بر سوء استفاده از ضعف امنیتی سایت درگاه پرداخت الکترونیک ، هک سرور شرکت و دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری بیش از هزار نفر اعتراف کرد.
 
فرمانده انتظامی گیلان گفت : متهم به علت پایین بودن سنش با تشکیل پرونده به دادگاه اطفال شهرستان رشت معرفی شد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • 182 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 0
    دزده نه هکر . هکرهیچوقت دزدی نمیکند . 10سال بره زندان یادش میمونه دستبردبه مال مردم حرام است.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 1
    یک کودک 15 ساله هرگز نمی تونه چنین کاری بکنه.. هرگز.. هک گردن کار ساده ای نیست.. هک سیسنم های پیچیده ی بانکی نیاز به دانش گسترده در زمینه کامپیوتر شبکه برنامه نویسی و ریاضیات داره که یادگیری اونها برای باهوش ترین آدمها هم خیلی طول می کشه. هکر کودک و نو جوان یک جوک بزرگه که تو فضای اینترنت منتشر میشه.احتمالا از این بچه سو استفاده شده. اینو به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد ای تی از یکی از بهترین دانشگاههای کشور گفتم
  • امیر ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 0
    دانشجوی کارشناسی ارشد ای تی از یکی از بهترین دانشگاههای کشور خسته نباشی ولی قبل از اینکه خودتو با کل دنیا مقایسه کنی حداقل یه سرچی تو گوگل بزن بعد ببین هکر ها و برنامه نویسای بزرگ زمان تو سن پایین چیکارا کرد بعد . راستی یه سرچی هم تو ویگی پدیا با این عنوان بکن Walter O'Brien کل داستان میاد دستت
  • rahmat ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    1 0
    واقعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس